Gå til innhold

Nå griner jeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. føler ikke jeg gjør annet enn syte å klage.. Men jeg er så utrolig dårlig. Har gått lenge med smerter øverst i magen på høyre side. De siste dagene har jeg vært mye kvalm og svimmel. Til og med når jeg ligger i sengen svimler det for meg. Spesielt hvis jeg ligger for lenge i samme stilling. Jeg spiser paracett daglig til tross for høy smerteterskel, og jeg har kanskje sovet 8 timer de siste syv døgnene. Jobber 50% og er helt på felgen.

Har vært to ganger til legen min denne uken fordi jeg mener han bør sjekke meg. Han har ikke en gang bedt om urin prøve eller målt BT. (trenger jo ikke ha noe med svangerskap å gjøre). Han tar meg ikke seriøs. Ringte KK for å be om en undersøkelse, men de ville ha henvisning fra JM eller lege. Legen har henvist meg til gyn. Fått time om to og en halv uke. Det er lenge til når man har så ondt. Og JM tar ikke tlf.. er helt i fra meg. Sitter på jobb og tårene bare stri renner av fortvilelse og litt redsel..

Måtte bare få det ut :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette høres jo helt forferdelig ut!!! hvis jeg var deg så ville jeg vært kjempe forbannet! hvis ingen vil ta deg imot så ville jeg heller tatt meg en tur på en privat klinikk, selv om det koster penger. det høres ikke helt bra ut det du har der. hadde jo vært greit å målt blodtrykk og sjekket urin, med tanke på svangerskapsforgiftning.

lykke til:)

Skrevet

Huffameg...! Det høres ut som du burde vært helt sykemeldt så du hadde fått tatt deg litt inn igjen ifht søvn og også siden du er så tappet for krefter. Høres ikke bra ut du må kjempe deg gjennom dagene og knaske paracet. Legen din burde jo absolutt sjekke BT og urin prøve pleier de vel alltid å ville ha? Man kan jo f.eks faktisk ha en urinveisinfeksjon uten å vite det/uten symptomer. Kjenner meg igjen i svimlingen din, jeg har lavt blodtrykk og nå på slutten klarer jeg ikke ligge på ryggen. Når man ligger på rygg inntreffer venacava syn. sånn at man får et press på blodkarene oppover og kan få en følelse av å besvime. Beste måten å ligge på for meg i hvert fall er på siden med en pute under magen og en mellom knær og legger.

Jeg ville uten tvil skiftet lege om du ikke føler du blir tatt seriøst, men det tar jo ofte litt tid å få skiftet fastlege. Prøv å ringe JM din igjen i hvert fall og si ifra at dette går ikke? Er det en ide`? Du bør virkelig få sjekket dette ut tenker nå jeg så slipper du å gå å engste deg og så burde du nok hatt en 100% sykemelding. Vel, tenker på deg og ønsker lykke til!:-)

Trøsteklemmer

Skrevet

Går det ann?????? Ring opp igjen og bli sint! Kan jo ikke mene at du skal gå med smertene i to uker når du/de ikke hvet hva dette er. Lykke til! Håper du får den hjelpen du trenger så fort som mulig =0)

Skrevet

Høres ikke bra ut. Rart de ikke vil ta deg inn til en sjekk på føden.....

Tror du må KREVE litt mer, stå på ditt og være litt "vanskelig", ellers ville jeg gått til privat lege/klinikk.

Lykke til!

Skrevet

Hei Huldra! Uff dette er ikke bra! Det var du som holdt til i Bergen sant? Har du ringt til observasjonsposten for gravide?? Det var der jeg tvang meg inn når jeg hadde smerter i magen...dvs jeg slapp å tvinge meg inn, de var bare SÅ hyggelige! Måtte vente noen timer på lege for det skjedde litt mer dramatiske ting mens jeg var der, men jeg synes det var verdt det for å få sjekket ståa...tips: ta med bok eller blader. :)

Tlf nr til KK er: 55 97 42 00 (det vet du sikkert alt, men men!), spør om å bli satt over til observasjonspost for gravide, også hååååper jeg at du treffer en som er like grei med deg som de var med meg! (Gråt en skvett jeg da når jeg snakket med dem og det taklet de også bra, hehe.)

Håper du finner ut av dette, man har ikke godt av å gå med smerter og bekymringer! :(

Trøsteklem fra meg!

Skrevet

Heia!

Var innom her og snek litt som jeg gjør daglig (hører egentlig til i 2. tri), men så leste jeg innlegget ditt her om magesmerter øverst til høyre og da måtte jeg bare svare deg. Søndag den 29. oktober fikk jeg akutte magesmerter øverst til høyre og dro på legevakten, derfra ble jeg sendt over på akutten for å utelukke blindtarmbetennelse og det var vel lymfeknutebetennelse og sånne ting før de henviste meg til gyn (blodprøver og urinprøver var fine). Fikk komme til gyn mandag 30. for sjekk, og de fant ikke ut noe som helst. De tenkte på ligamentsmerter og muskelknuter for alt var bra med baby. Smertene er øvers til høyre akkurat som om de sitter på livmoren, og er veldig ømt, er det sånn type smerte du har? Men det jeg ellers vil si er at du skulle kanskje bare kjørt innom legen din med en urinprøve og samtidig bedt de ta BT ute hos kontordamen? Sånn at du får utelukket i alle fall om det er noe med urine, og om BT er høyt får legen din ta deg inn mellom andre pasienter. Om du føler at legen din ikke tar deg seriøst synes jeg du skal si det direkte til han, vet at det kan være tøft, men prøv:) Ellers kan du kanskje kontakte din jm (om du ikke har en så kan du skaffe deg en,) så vil de sjekke urin og BT for deg:)

Ønsker deg lykke til, håper at vondtene dine er helt ufarlige (noe de mest sansynlig er:)), og at de snart går over.

Klem fra

Skrevet

Da er jeg henvist til KK. Så får vi se. Uansett hva det er, så er det jo greit å eventuelt kunne utelukke at det har med svangerskapet å gjøre.. Så nå bare går jeg fra jobb rett og slett.. Heldigvis har JM litt mer i nøtten en den tragiske legen min!! Takk for støtte!

Skrevet

Godt å høre at du får hjelp nå. Synes det er helt sprøtt at du ikke blir tatt på alvor, de symtomene du beskriver minner om en av de symtomene jm ba oss om å ta på alvor, sterke smerter oppe i ribbena på høyre side, kunne vere lever problemer, mener det var det ho sa.

Uansett, så skall vi som er gravide tas på alvår, når vi er bekjymret eller har skikkelig vondt, vi bærer tråss aldt et lite barn der inne og våre bekjymringer og veldige vondter kan være tein på at noe ikke er som det skal. Vanelig vis er alt ok, men får å finne de som det ikker er ok med må alle undersøkes.

Jeg blir så sint på dine veiner..........arg.............

Håper alt går bra med deg å babyen, krev en sykemelding, ikke slit deg ut!!!!

STOOOOR trøste klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...