Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Snuppa hater alle smokker! Hehe. Har prøvd de aller fleste tilgjengelige typer nå, uten hell. Og har holdt på siden hun var 2 uker gammel. Prøvd med mm på, blæh, rett ut igjen. Det er jo ikke pupp! Noen ganger på dagtid har jeg prøvd å gjøre en slags kosestund av tilvendingen, men da prater hun bare masse og flirer og tuller og lager rare lyder med smokken i munnen (det er faktisk kjempemorsomt, men det funker jo ikke). Og hvis hun først sutrer, blir hun bare forbanna av smokken, spytter den ut og brøler. Jeg har ikke helt lyst til å gi meg ennå, for hun har stort sugebehov. Noen råd? Har prøvd kulesmokk, chicco, nuk, ortodent, mam, avent, you name it.
newdawn Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Sånn er jenta mi også.nå har vi gitt opp. er nok bare noen som ikke vil ha, har prøvd alle typer
Gjest Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 her ble den putta inn oftere enn godt var før han tok den.tror det kan ta tid å venne seg til en smokk,når hun ikke har brukt dem før.du får være tolmodig,og putte inn etter hvert =0)en gang blir hun vel å ta den. kan bli noen turer til senga,men..... type smokk aner jeg ikke,siden du har prøvd di fleste.lykke til =0)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Vi hadde samme problemet.. Ho nektet alle typer..Men så fikk vi tak noen som var litt harde og helt flate under... Brukte det ei stund og etterpå tar ho alle typer... Fåes faktisk kjøpt på cubus!!!!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 Prøvd den også. Haha!
løva Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Har du prøvd de på mapoteket fra chicco? De brune i gummi? De funka for mi jente.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2006 Som jeg skriver i hovedinnlegget - ja, det har jeg prøvd.
mamma og my Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Det kan hende det vil gå bedre framover, når hun blir mer interessert i å sutte på ting, og putte ting i munnen. kan jo la henne utforske smokken. tilvenning til smokk handler om å putte den inn gang på gang, og trene til babyen skjønner hva det går i. Kan prøve etter amming, eller når hun er passe trøtt. Gi det litt tid.
Sessa ruger igjen... Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Kanskje på tide å finne på en annen trøst. Hva med å gi henne en gassklut med mm lukt? Gå med den litt i bh'n eller sprut litt mm på. Noen barn blir rolig av det og. Skjønner godt at du gjerne vil hun skal ta smokk, for du verden så deilig og stille det blir i huset da. ;-)
Gjest Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Sånn var min første. Noen bebiser vil bare ikke ha smokk. Snuppa di tar sikkert ikke flaske heller..? Når hun er rundt 4mnd, finner hun sannsynligvis totten. Har faktisk hørt om noen som plutselig har tatt smokk når de er 5mnd, men innen den tid har de vanligvis funnet seg noe annet å kose seg med.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 9. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2006 Hei, Elin. Jo, hu tar faktisk flaske! Så lenge det er mat i den andre enden, tar hun det. Hun er et lite matvrak Hun sutter iherdig på hele hånda nå for tiden. Er alltid våt og passe seig på fingrene, og skal helst stappe dem inni munnen min når hun ligger og spiser. Deilig. Hehe. Jeg har nesten gitt opp hele smokkopplegget. Ville bare høre om noen hadde noen råd jeg ikke hadde prøvd enda. Takk for svar, alle sammen.
tomat15 Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Hei Vi holdt smokken fast med hånden når vi bysset han om kvelden. Samtidig stimulerte vi sugerefleksen ved å stryke forsiktig over kinnet. Det høres kanskje litt fælt ut å holde hånden over smokken og munnen til barnet, men det tok bare et par kvelder før han tok den. Nå er vel heller problemet at han alltid må ha smokk, så den henger alltid fast på klærne hans. Min mor som er sykepleier og har jobbet på barneavdeling var den som viste meg hvordan jeg skulle holde fast og samtidig stimulere sugerefleksen. Ellers så er jo barn i den oralefasen veldig lenge. Her skal alt inn i munn uansett hva det er og hvor det har vært...
Gjest Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Ville bare si at dere er ikke alene, mager trøst men men. Nr 1 tok smokken når han var 5 1/2 mnd. Plutselig var smokken hans nest beste venn-etter kosebamsen. Nr 2 ville ikke ha smokk punktum!! Og med nr 3 som er 3 1/2 mnd prøver vi fortsatt av og til, og har ikke gitt opp riktig enda. Har dessverre ingen gode råd, noen barn får det rett og slett ikke til. Minstetuppa er slik som din, hun kan gjerne tygge og leke med smokken men å suge på den vil hun ikke.Hvis vi prøver når hun er trett blir hun rasende. Man kan selvfølgelig spørre seg om det er vi som har et behov for at hun skal bruke smokk og ikke henne, men jeg skulle helst sett at hun tok den;-)
You can call me Dårris Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Har du prøvd å "lure" i henne smokken når hun ligger ved puppen? år hun er mett og bare bruker deg som smokk, kan du lirke den inn mens hun fortsatt ligger til. Funker kanskje best hvis hun halvsover:)
*mamma til Mathea* Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 hadde det på akkurat samme måte,prøvde alt som var å prøve..men ho spytta den bare ut igjen.Pappaen lå på gulvet med henne hver dag å prøvde,plutselig en dag tok ho den..så er nok bare å være tålmodig å prøve!:-) Kan ikke beskrives før en befrielse det er når hun tar smokken,istedenfor at jeg må fram med puppen hver eneste gang:-p Hun var 3 1/2 mnd når hun tok den,nå er hun 6 mnd å kunne ikke klart seg uten:-) Lykke til:-)
mai mammaen til to Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 datteren min tar heller ikke smokk.. hun er 6 mnd no og jeg har gitt opp... hun hadde en periode der alle fingrene var i munnen heletiden..men nå spiser hun bare på leker...og alt annet hun finner.. har heldigvis ikke begynt å bruke tommelen
Gjest Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Har hørt det finnes en smokk med strikk rundt hodet :-) Tøyser, men det hadde vært deilig, hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå