Gå til innhold

Coop bilsete 9- 36 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor har kjøpt dette sete til datteren vår som de kan ha i sin bil. Det koster jo kun kr. 500.- eller noe slik... Jeg var litt skeptisk i utgangspunktet når hun fortalte om det, men regnet med at det var greit siden det er godkjent (av hvem??). Da jeg så dette bilsetet fikk jeg sjokk! Det er jo ingen integert sele! Det er jo bare et enkelt sete for å komme høyere opp hvor man bruker den vanlige bilselen! Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er lovlig!!?? Det ser jo livsfarlig ut!! Dessuten er den fremovervendt. Vår datter er 15 mnd... Noen med erfaring eller kjenner til dette sete? Jeg kommer uansett ikke til å tillate bruk av dette sete...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lovlig, men sterkt frarådet å begynne med bilsen 3-punktseler før barnet er minst, helst nermere 4 år.

De er ikke godt nok utviklet i kroppen enda når de er så små, for at det er trygt med seler som går over to steder bare, isteden for 5.

Er vel godkjent under EU's krav om sikkerhet innenfor Norden.

Skrevet

Uff, så mye skrivefeiler!! Minst 3 år skulle det stå:)

Skrevet

Vi vurderte dette sete til jenta vår som et ekstra sete. Men valgte ikke å kjøpe det. Vi gikk eller for et litt dyrere (1100 kr) Som har 5-punkt sele itillegg til at en kan bruke vanlig bilbelte når hun blir så stor. Hun er nå 23 mnd....

Det er ellers likt di setene en helst skal være 3-4 år for å bruke...

Skrevet

Jeg hadde ALDRI brukt det ihvertfall og hadde heller ikke tillat noen andre å bruke det til mitt barn.Når han var så ung. Men det er nå min mening..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...