Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article313598.ece ser ut som om det er fler som reagerer negativt. og det var visst med rette, for det ser jo faktisk ut til å være svindel.......
Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Det jeg synes er så utrolig frusterende er hvordan kan slike foreninger og andre vite at vi er i deres målgruppe.. Jeg har aldri blitt oppringt av så mange forlag, blader og selgere, som skal selge ting til gravide kvinner. - og det provoserer meg. For det første har vi reservert oss for telefonsalg, og for det andre er jeg veldig nysgjerrig på hvordan de har klart å finne ut at jeg er gravid. Faktisk før jeg hadde fortalt det til venner og familie! Men når det i tillegg er svindel blir det enda mer provoserende!
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 9. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2006 det kan du godt si. min samboer var inne på verdensbestepappa siden, her var det også diskutert. han gikk rett inn å reserverte oss mot telefon salg. men det ser jo ikke ut som det hjelper? det er jo ikke noen som sier vi ikke vil støtte noen av disse foreningene, men man ønsker jo ikke å få det prakket ned over seg heller. skal man få dårlig samvittighet hvis man sier nei takk da?? kanskje vi skulle ringt til avisen vi også.......
Divinity Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg tror det er litt tilfeldigheter og ute og går.. De har ringt meg flere ganger, første gang for et år siden. Jeg var da 19 år og var langt i fra gravid. De har også ringt samboeren min. De prøver å spille skikkelig på samvittigheten. De har ikke fått noe fra oss, for vi blir så irritert på fremgangsmåten de bruker..
Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 jeg har fått den telefonen 3 ganger etter jeg meldte meg inn her på BIM... en gang da jeg var prøver, og to ganger etter jeg har blitt gravid... jeg blir så sinna når de ringer så sier klart i fra at jeg ikke er interesert så fort de nevener krybbe død, eller død av noe som helst slag...
togoegutter Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Jeg fikk en slik telefon for et par dager siden... fra foreningen for plutselig spedbarnsdød. Jeg har hørt tidligere at de på en eller annen måte benytter seg av info om gravide og nybakte mødre, men hvordan kan det ha gått til? Og særlig når denne særskilte foreningen ikke engang driver med telefonsalg... Creepy! Det kommer ikke på tale sa jeg... Å, kommer det ikke på bryllupstale engang sa den frekke mannen tilbake... Fy f....
Faylinn Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Libero selger navnelister. Dere har kanskje vært med på konkurranse eller bestilt gratis pakken derfra?
tuppen og lillemor Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 tror ikke dette er tilfeldig nei, da jeg fikk mitt første barn, fikk jeg akkurat kommet meg hjem fra klinikken da de ringte, da jeg fikk nr to, skjedde akkurat det samme. og jeg og en nabo fikk m ett par dagers mellomrom, og hun ble oxo oppringt, nå er det minste barnet mitt snart 7 år, og har ikke fått en sånn tlf på de 7 årene, men om noen mnd ringer de sikkert. de er rett og slett så frekk at det ligner ingenting.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Tror heller ikke det er en tilfeldighet at de ringer gravide eller nybakte foreldre. Jeg fikk tlf fra dem som høygravid med førstemann og kjenner flere som har opplevd samme, at de ringer enten når en er gravid eller nettopp blitt foreldre. Har ikke hørt noe fre dem etter den gangen. (gutten er over to)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Det samme skjedde med meg, de ringte rett etter jeg kom hjem med datteren min. Men syns det er litt vanskelig å si nei også, de ber på sine knær, og sier man "Nei, jeg er gravid/har nettopp født, vil ikke støtte", så bør man vel ihvertfall gjøre det, på en måte??? Det er jo derfor de ringer til gravide/nybakte foreldre... Det treffer jo de mest. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener... Lurer egentlig på hva dere sier når de ringer på den måten, for jeg også irriterer meg over det, men får meg ikke til å si nei.. Vet liksom ikke hvilken unnskyldning jeg skal bruke. Passer det å si "jeg er gravid, ikke bland meg opp i dette?"
findus Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 De har vel ikke krav på å få vite noen unnskyldning? Hvis du svarer nei, må de godta det. Noe av det som irriterer meg mest er de spørsmåla selgere stiller til folk for å få dem opp i et hjørne. Hvorfor jeg ikke gir bort penger i dag? Det hadde jeg i grunnen ikke tenkt å bruke tid på å diskutere akkurat nå, og i hvert fall ikke med en fremmed fyr som ringer midt i middagen. Arrrgh. FINDUS' METODE FOR Å TAKLE TELEFONSELGERE /-TIGGERE: 1. Har endelig lært meg at jeg ikke trenger å svare på spørsmålene selgere stiller meg. Hvis det ringer en selger-type og begynner å stille meg spørsmål, sier jeg hyggelig at jeg har litt dårlig tid og at det er fint hvis han bare forteller meg hva det er han vil. Stort sett funker det: De sier hvorfor de ringer, og jeg kan svare ja eller nei. 2. Hvis de begynner å spørre om hvorfor jeg svarer nei (hvis jeg svarer nei), spør jeg litt oppgitt "trenger jeg egentlig å fortelle deg det?" og da blir de gjerne ganske spake og avslutter samtalen - og alt har gått sivilisert for seg. 3. Hvis noen fortsetter å mase da, er de så frekke at da er det lov å gi dem så hatten passer. Eller hva synes dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå