Hilsen Aud Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Når jeg er kvalm så er jeg som regel dårlig i magen samtidig... henger vel kanskje sammen med grunnen til at jeg er kvalm hvis det er noe jeg har spist.... Men altså, svangeskapskvalme..... er det bare kvalme, uggenhet og kanskje oppkast? Eller er man dårlig i magen også??
2søtesmåh Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Ikke dårlig i magen nei. Iallefall var det stor forskjell hos meg, men jeg var ikke veldig plaget da. Er kanskje noe annet med dem som plages mye..... Grav.kvalmen kommer (husk, dette er min erfaring) mer "fra halsen". Man blir kvalmere og kvalmere, og til slutt blir man så kvalm at man kaster opp. Vanlig oppkast/sykdom starter mer fra magen, og man blir kvalm fordi man må kaste opp. Motsatt liksom. Vanskelig å forklare, men jeg tar ikke feil av den grav.kvalme hvis den skulle dukke opp hos meg iallefall. ) Grav.kvalmen kom hos meg ofte i forbindelse med at jeg var fysisk sliten, på kvelden eller om jeg måtte opp veldig tidlig en morgen.... Jeg tror du vil merke det hvis du får grav.kvalme iallefall )
*Rutletutt* Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Jeg var i hvert fall ikke dårlig i magen - bare veeeeeldig kvalm og kastet opp alt jeg fikk i meg av vått og tørt. Kvalmen ble verre av lukter, når jeg var trøtt og sliten og når jeg var sulten (men spiste jeg noe ble det bare verre, og kom opp igjen), så var lett å merke hvordan type kvalme det var for min del ja.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Ikke sammen med magevondt hos meg heller. Mer sånn ubestemmelig hvor den kom fra (følte ikke den kom fra halsen sånn som mange andre), den var der bare, konstant ille og av og til verre (da jeg kastet opp). Ble supermye verre av lukter og da hjalp det ikke at jeg hadde skrudd luktesans på toppen av det hele. Ble også verre hvis jeg stressa for mye, så jeg tilbrakte de første 4mnd av svangerskapet på sofaen/senga/do/dogulv, og de resterende 5 i roligere tempo delvis på jobb...
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Heia. kvalmen min har sitti ikke i halsen, men brystet på en måte. kastet opp noen få ganger rett etter IKM, før jeg mistet. Men jeg var løs i magen også. Vet ikke om dette kommer av bakterier fra bhg, eller hva det er, det får du avgjøre selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå