Canutte Skrevet 8. november 2006 #1 Del Skrevet 8. november 2006 Uff, må bare for tømt meg litt for mine tanker ikveld. Sitter her og føler meg tom tom tom... gravid med julibarn i magen, ei uke med lykke og så kom jeg til fredag...blødningen startet og vil ingen ende ta. Mandag kom min lille spire ut. Den klarte ikke klore seg fast lenger..Heldigvis var jeg ikke kommet lenger enn i 6 uke, men det var så planlagt denne graviditeten. har et barn på 6 år som skulle endelig skulle få et søsken, så det er lenge siden jeg har vært gjennom en graviditet nå. Men hadde en Ma uke 13 for 7 år siden. Derfor er jeg veldig glad for at spiren forlot meg tidlig denne gangen. Hvis det er mulig å være glad for det da. Men det er uansett fryktelig vondt å sitte her maktesløs og bli påminnet dette hver gang jeg er på do. Kjenner at evt neste graviditet kommer til å innebære masse frykt igjen. Men jeg kommer til å hoppe i det igjen snarest. Nå er det bare å få legens dom imorgen om jeg må til utskrapning. Hadde det ved min MA, og det var følelsesmessig en grusom opplevelse. Men er heldigvis 7 år eldre selv denne gang, så jeg skal vel greie å takle det på en grei måte, hvis jeg må igjennom det. Men jeg håper virkelig jeg slepper. Syns det er nok å tenke på nå om ikke jeg må grue meg til narkose ol itillegg. Denne gangen har jeg itillegg valgt å ikke fortelle så mange rundt meg om min SA, noe som kanskje ikke er så lurt.Hadde ikke fortalt noen om at jeg var gravid, så da har heller ingen fått vite at det gikk galt nå. Vet ikke om det er så lurt å tie. Men jeg vil likssom skåne andre for min sorg. Hadde planer om å fortelle besteforeldre om graviditeten på julaften...Så jeg tror den dagen blir litt merkelig for meg.. Uff ja ja kroppen har ordnet opp i dette tydeligvis, men det sitter en liten frykt i meg nå siden jeg da har mistet 2 spirer. Tankene gnager jo litt på om jeg da er disponert for dette. Men livet går jo videre etterhvert uansett. Har jo og ei flott jente, som jeg har bringt frem. men det hjelper litt å få blåst ut av meg, å skrive tankene ned.. Varme tanker til alle dere som har opplevd å miste *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7017329-bare-noen-tanker-som-m%C3%A5-ut/
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 9. november 2006 #2 Del Skrevet 9. november 2006 Så leit da Canutte. Trist å måtte legge alle planene på hylla, og samme hvor mye man prøver å ikke tenke for mye på det, er det ting rundt deg hele tiden som minner deg på det som ikke ble... Jeg hadde utskrapning sist fredag, 9 uker på vei var det et hardt slag. Det dukker stadig opp småting som er tungt, men jeg synes det går ganske bra nå. Jeg tenker mye på hva som gikk galt, og kanskje mest av alt grubler jeg på når det er lurt å prøve igjen, og om jeg da kommer til å klare slappe av og tenke positivt. Orker ikke dette en gang til, samtidig som at jeg gjør hva som helst for å lykkes... Jeg har jo to barn fra før og vet jo at det er mulig å lykkes, men alle spm gjør at det ikke bare er ren glede lenger... Jeg håper kroppen din har ordnet opp, og at du slipper mer med dette nå... Trøsteklem tilbake til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7017329-bare-noen-tanker-som-m%C3%A5-ut/#findComment-7021205
*lillerosin* Skrevet 9. november 2006 #3 Del Skrevet 9. november 2006 Dette var leit Canutte. Får håpe kroppen din har ordnet opp og at du snart kan legge dette bak deg. Jeg har også mistet nå for snart 5 uker siden og vet at det er mange tanker som raser rundt i hodet hele tiden. Og stadig er det ting som minner meg på det som har skjedd. Du har noen du har fortalt det til, bruk de å snakke med. Det er godt å dele sorgen med noen. Og de flest synes faktisk at det er fint at du deler det med dem. Det er jo det vi har gode venner til. Selv har jeg en vennine som har prövd å få barn i årevis. Uten at hun har snakket så mye om det. Jeg ville vente med å fortelle henne om min graviditet til jeg var over de magiske 12 ukene. Og hun visste heller ikke at jeg prövde å få barn. Det var godt da vi satte oss ned med en flaske rodvin og fikk delt alle tanken og bekymringene våre. Og selv om hun aldri har kommet så langt som meg, kunne hun virkelig väre der for meg. Jeg forstår godt at du bekymrer deg for neste gang. Slik tenker jeg også. Men jeg pröver å tenke posetivt og vet jo at det er mange som det går bra med neste gang. De fleste aborter er jo fordi det er noe galt med spiren og ikke med oss. Varme tanker tilbake til deg! Og husk at du alltid kan dele tankene dine her. *klemmer* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7017329-bare-noen-tanker-som-m%C3%A5-ut/#findComment-7026280
Canutte Skrevet 9. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 9. november 2006 Til "liten spire u/spire" og "lillerosin"! Tusen takk for utrolig varme og gode ord i en vanskelig periode. Det er veldig godt å få tilbakemeldinger fra dere. Idag har jeg vært til legen siden jeg ikke har stoppet å blø enda (7dager idag) Vi avtalte med en gynekolog at hvis det ikke har stoppet opp innen man-tirs skal jeg kontakte legen og så må jeg vel antagelig gjennom en utskrapning. Så jeg krysser fingrer for at jeg slepper, men må jeg ha det så vet jeg jo at alt kommer ut ihvertfall. Så slepper jeg forhåpentligvis å bekymre meg mer om rester. Er i litt lettere humør idag, så det går opp og ned. Vel håper på en ny spire igjen snart og håper at den vil klore seg fast:-) Lykke til videre dere 2 også med evt nye graviditeter. Mange varme klemmer til dere og tusen takk for at dere hadde tid til å skrive noen ord til meg! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7017329-bare-noen-tanker-som-m%C3%A5-ut/#findComment-7028415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå