Gjest Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 ...hva gjorde dere når dere fikk sopp i svangerskapet? Diflucan kan jo ikke taes av gravide. Finnes det andre ting man kan ta, når canesten ikke funker lenger? Og er alt på resept? Ser bare for meg med skrekk og gru at jeg skulle få sopp når jeg blir gravid og være nødt til å gå med det til jeg hadde født. Og har jo åsså hørt at det er lettere å få sopp når man er gravid. Takker for svar
79`er snart 3barnsmamma Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Nå er jo ikke jeg en ekspert da..siden jeg ikke har hatt sopp under svangerskapet...ikke ellers heller....tror jeg(for det hadde jeg vel merket). Men hva med canesten da??? Kan den bukes under svangerskap da?? http://www.canesten.no/bayer/internet_canesten.nsf/Public/63A040CEEBB3B3B0C1256E93003D940E Står noe om sopp under graviditet her!!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Canesten vagitorie kan brukes i svangerskapet, den vaginal pillen som kjøpes på apoteket uten resept, men da må du skyve den opp med fingeren og ikke bruke den plastikk dingsen... det står på pakken. Canesten som taes oralt kan ikke brukes i svangerskapet :-) Men den er også resept belagt.
Lillemy72 Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg fikk sopp i forrige svangerskap og gynekologen sa at det ble jeg ikke kvitt før etter at barnet ble født. Jeg måtte holde det i sjakk med canesten resten av svangerskapet og fikk diflucan etterpå. Nå er dette nesten 8 år siden, så det kan jo ha kommet flere produkter på markedet. Det finnes jo andre merker enn canesten, kanskje de har større effekt?? Det var i hvert fall ikke særlig morsomt med sopp i flere måneder i strekk. Håper jeg slipper det i fremtiden.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 heisann, takker for svar. Canesten har som sakt ingen effekt, gjør meg egentli ingenting, liker ikke å stikke de pillene langt oppi musa, å få hvite smuler i trusa i en uke etterpå, hehe. Men brukte du canesten kremen da? Hvor mye bedre blei det av det? Får aldri kløe når jeg har sopp, men det svir og brenner veldi, skrekkeli! Det værste er jo at jeg ikke kan ha sex i det hele tatt da, fordi det er så vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå