Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Han er 2,9 år og har null interesse av å spise maten sin selv. Han holder frukt ol. selv, men brødskive og middag nekter han å spise selv. Jeg vet at han kan. Han kan ta et par biter, men så gidder han ikke mer. Ellers er han "normal" når det gjelder utvikling. Noen som har gode råd for å få han til å spise selv? Syns det blir for dumt å mate en gutt på snart 3 år...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Her tar vi av og til en pepperkakeform i brødskiven. Da blir vissnok maten mye mer spennende. Er vissnok gøy å spise en brødfigur. Ellers lager vi ansikt av nesten all middag. Og la sønnen din velge selv hvilken skje han vil bruke. Ros han opp i skyene når han spiser fint. Kanskje dere kan friste med noe godt til dessert om han er flink og spiser alene.
*gurimallaika* Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Sånn holder guttungen min også på med. Han spiser ca halvparten selv og resten vil han da leke baby og skal mates. Han gjør ikke sånn når han er i bhg eller borte hos andre. Jeg ser på det som fase som vil gå over. Han er veldig opptatt av babyer for tiden, så det kan kanskje ligge en liten forklaring i hvorfor han er sånn.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Vår jente er også slik. Spiser litt selv, men vil helst bli matet. Jeg stresser ikke så mye med det. Alltid noen som kommenterer, men det får de heller bare gjøre. Det går over... Min jente synes rett og slett det er kjedelig å spise dersom det ikke er en av livrettene. Hopper gjerne over hele middagen, hun.. Da synes jeg faktisk det er bedre å mate henne når hun ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Slik hadde vi det også. Det gikk heldigvis over av seg selv.
Snupidupi Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Han e vel bærre inne i en periode skal du se... frøkna mi vil ha hjelp tel brødskiv med klisjat pålegg og en del middagsmat... og det syns æ førsåvidt e greit førr da bi det mindre gris ;D Du skal se at det går sæ tel a sæ sjøl... ellers så kan du si at han må spis sjøl tel dåkker e færdi å spis, og så skal du hjelp han... e han veldi sultn grei han nok ikke å vent så længe ;D
MrsL1 Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Jeg tror faktis jeg ville vert strengere enn de fleste andre her altså.... greia er sånn at jeg er 100% overbevist om at barn ikke bevist sulter seg selv... så hadde han nektet å spise, ok... hadde nok ikke tatt lang tid før han hadde spist skal du se:) min va sånn i noen dager... seff, prøvde jg alle andre ting m å oppmuntre han osv.... men når ikke det funket, fikk han sitte der å ikke spise da... men ble rost opp i skyene når han faktisk gjorde det! Barn e små nå de lærer seg å manipulere foreldrene, så jeg tror d er vikig at de alltid vet hvor de har foreldre, og at vi ikke lar oss bli manipulert.... Det e nå min mening, men jeg er vist relativt streng og har jeg hørt:o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå