Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Har kjøpt puslespill matte til lillevennen, og den er stor stas.Han tar løs bitene og leker med dem. MEN han gnager og biter jo også veldig mye, og jeg vet atmatter kan inneholde farlige stoffer. Men den er kjøpt på butikk for barn, er merka med 1 år og CE. er vel grei da eller?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Lurere jeg på også. Gutten min tar disse brikkene fra hverandre og suger og gnager på de. Husker det var ei her inne som sa at det ikke var noe farlige stoffer i de også var det ei annen som sa det var farlige stoffer i de, så hva er egentlig sant ?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Den er ganske sikkert trygg om den er merket med 1år og CE. De putter ting i munnen til de er over året. Jeg trodde alle leker som var merket tillatt for barn under 3 år, og selges i Norge, var fri for farlige stoffer? (lovpålagt) I allefall med en mangde som ikke er større enn at de trygt kan putte det i munnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå