Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte til føden, men hun jordmora virket heller uinteressert, gitt. Synes det var litt rart, er 2.gangsfødende, og hodet har ikke festet seg enda.. Er det bare å vente, da? Jeg er nødt til å få epidural, for denne må sannsynligvis tas med tang denne også. Er litt nervøs nå, for at alt jeg har snakket med jordmor om ikke blir tatt hensyn til der oppe.. Hun virket så sint og streng hun jordmora.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel holde deg i ro hvis vannet er gått og ikke hodet er festet. Stemmer ikke det???

Jeg hadde ringt igjen og spurt om å få snakke men en annen jordmor.....

Skrevet

Oi, hva slags jordmor var det da. Jeg tror også at du burde legge deg ned for å hindre at navlestrengen kommer i klem om barnet ikke har festet seg...... Ring igjen....

Skrevet

Ojjj. Ring igjen, hvis ikke er det vel snart vaktskifte... Står jo i alle papirer at føden skal kontaktes når vannet går..Lykke til med fødselen..

Skrevet

For det første, dette var en grusom måte å bli møtt på av en jordmor! Fy søren! Du skal vel ikke bevege deg hvis hodet ikke er festet og vannet har gått? Er ikke det pga at navlestrengen kan komme i klem? Og prøvde du å forklare situasjonen til henne om epiduralen? Å bli møtt på denne måten er marerittet mitt. Huff og huff. Er det slik at det er vaktskifte på føden nå kl 23? Jeg håper for din del at det er det! Syns ikke du skal vente mer enn det, hos 2.gangs kan jo fødselen skje fortere enn sist.

Skrevet

Jordmoren min sa til meg no på forrige kontroll at de hadde gått bort i fra det med at gravide må legge seg ned hvis vannet er gått og hodet ikke er festet. Men du bør få komme opp på føden for en sjekk. Ring igjen og mas! Kjipt med sure jordmødre!

Skrevet

Nei og atter nei, en trenger IKKE legge seg og ikke bli hentet i ambulanse selv om hodet ikke er festet og vannet går. Men det betyr jo ikke at en skal sprette rundt. Ta det med ro og dra inn til føden for sjekk. Anbefaler som de andre her, ring på nytt og be om å få snakke med en annen jordmor eller så får du bare troppe opp på føden.

Lykke til, snart er du mamma igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...