Gå til innhold

har ennå ikke abortert og fått alle piller etc..

*odasmor* alias lindaergravid

Anbefalte innlegg

Jada.. Her sitter jeg hjemme og venter på å abortere, noe som mot min forundring ikke skjedde på sykehuset idag alikevel.

Møtte opp kl.syv og fikk stikkpiller og det hele, timene gikk og ingenting skjedde. fikk ny ristimulerende pille, ingenting skjedde, fikk ENDA en pille, ingenting skjedde og nå sitter jeg her hjemme og ingenting skjer. Har riktignok begynt å ble men veldig i det små..

Hvis ikke jeg aborterer inatt, må jeg inn igjen imorgen tidlig og gjennomføre samme proseduren en gang til. Hvis ikke det får det igang, må jeg til utskrapning..

Dette ble ikke akkurat slik jeg forventet det, men jeg er i det minste ikke gravid mer og slipper iallefall å kjenne mer på den motstridende vonde følelsen. Nå fungerer jeg ihvertfall igjen etter mye kvalme og elendighet ;)

Og takk til deg, Nenoda og anonym som har fulgt meg hele veien, jeg gir lyd igjen og forteller om fortsettelsen.. ;)

Flere damer der ute som har opplevd det samme?

Å ikke abortere ved medisinsk abort?

Fortsetter under...

Å, så koselig da!

Nei, dette er pussig.. Kroppen vil liksom ikke respondere på pillene, legen sa et det er noen som ikke gjør det, særlig de som har hatt lang åpningsfase under fødsel, bruker ofte lang tid på å abortere medisink. pluss at hun sa at alle kvinnekropper er forskjellig og responderer forskjellig..

Så nå får vi se om det skjer noe inatt, jeg skal iallefall holde deg underrettet ;)

Takk for at du engasjerer deg sånn for meg og min situasjon!

Sov godt, jeg gir lyd!

Nå får vi se da...

Hei min anonyme venn!

Tro det eller ei, men jeg hadde faktisk abortert igår alikevel!!

Var og tok UL idag på sykehuset, og der var det ingenting igjen av fostersekken og det i, men slimhinnen var igjen, men det mente de ville blø ut av seg selv nå..

Det er jo helt utrolig, hvor lite det var som kom ut og hvor smertefritt dette gikk!! Blør bare som en vanlig mens og har mensmurringer. Igår, når det kom ut en koagulert liten klump, mente jo sykesøsteren at blødningen min hadde begynt, men det måtte jo ha vært det!!

Men som sykeleieren som tok ULpå meg sa idag, var jo at jeg var så kortkommen og at det sikkert var derfor det kom så lite.

Så da får jeg satse på at alt er og går bra videre, og så fort sjansen byr seg er det rett inn med hormonspiral ;)

Takk for støtten din i løpet av disse siste dagene, det har betydd enormt for meg! :)

Håper det gikk bra på etterkontrollen idag!

Gi gjerne lyd om det ;)

Klem

Heihei!

Næ, så rart..

Kjempefint at det gikk så bra da..:)

Veldig rart, i grunn.. :P

Blir liksom helt forundret her jeg..

Gikk bra på etterkontrollen min da. Alt så fint ut.. :)

Fikk resept på nye p-piller da, og de håpa jeg hadde lært av mine feil. :P Var overraskende humoristiske.. Men bedre det enn at de er sure..

Ellers er alt bra håper jeg?:)

Klem til deg

Annonse

Hei på deg! :)

Alt går strålende med meg nå, er så lettet over at alt det vonde er over, og at jeg nå kan glede meg over hverdagen igjen ;)

Har jobba igår og idag, idag i over ni timer, så jeg er i overaskende bra form!

Og blødningen går som det skal, helt fantastisk hvor lett dette gikk, jeg som gruet meg så fælt for ingenting ;)

Godt at alt er bra med deg, kos deg videre, fra nå av blir det 190 % prosent safe sex på oss begge ;)

Klem

Hei.

Jeg blir så glad av å lese innleggene dine, for du roer meg virkelig ned:) Takk skal du ha:) Skal selv ta medisinsk abort, men tror ikke det blir før nærmere 30. nov. Har fått time til "undersøkelse før behandling" den 28. Dette tar tid:( Har enda ikke blitt kvalm, bare litt uggen, og krysser fingre og tær for at jeg slipper unna det værste. Hvor langt var du på vei? Ble du kvalm? Tror det værste er ventetiden, jeg gråter hver dag og har aldri vært med på noe værre. Skal bli utrolig godt å få det overstått, og som du sier; heretter blir det 190% safe sex!!!

Må bare spørre; Hvordan var legen og sykepleierne med deg på sykehuset? Har hørt må mye fælt om at de ikke tar hensyn til damer som tar abort, da de kanskje sliter med å bli gravide selv. Og at frustrasjonen går utover pasientene? Merket du noen holdninger?

Synes som sagt det er heeelt sykt at jeg må vente så lenge. Vil være 9 uker på vei den uken jeg skal til førundersøkelse. Det er jo helt på grensen:(

Huff, glad jeg ikke er alene om dette hvertfall!

Klem

Hei på deg odasmor..:) Anonym venn her ;)

Så godt å høre at det går så fint med deg! :)

Var i like god form som deg jeg og.. Så vi har vært heldige..:)

Ja, nå blir det safe-sex ja.. Hehe.. Ikke at jeg har noen ha noe safe-sex med, da jeg mistet kjæresten min pga aborten.. Det er ikke trist, for jeg har funnet ut i ettertid at han er en stoooor drittsekk. Så jeg har d bare bra..:)

Ønsker deg alt lykke til videre odasmor :)

Klem til deg..

Og til deg anonyme over her som skal ta abort..

På sykehuset jeg var så var de helt topp! Kjempekoselige.. Var bare 2 damer jeg hadde med å gjøre, med de var helt topp! Tror stort sett de er veldig profesjonelle i jobben sin.. :) Tror du ikke skal bekymre deg for det.. :)

Uansett, kjempemasse lykke til.. Håper du er like "heldig" som meg og odasmor.. :)

Klemmer til deg også..:)

Hei igjen på deg, nye anonym! :)

Så godt å høre at jeg har kunnet virket beroligende på noen måte, det gjør meg veldig glad :D

Selv var det et fullstendig mareritt av en situasjon å være i, men så godt å høre du ikke har noen særlige symptomer, får håpe de holder seg unna ;) Bare prøv så godt du kan å fokusere på at du na skal ta et ansvar for det du har og prøv å fyll dagene dine underveis med å gjøre gode ting, ting som gleder deg.

Men det høres jo helt villt ut at du må vente så lenge!!!! Hele poenget med medisinsk abort er at du skal kunne ta det så tidlig som mulig, jeg ville ha enten ringt og laget et "oppstyr", virkelig satt ord på hvor uutholdelig denne situasjonen er for deg, for jeg synes virkelig det høres respektløst ut å skulle la deg vente så lenge, da dette kan gjøres, iallefall i uke 6! Ellers ville jeg ringt tvert til et annet sykehus og vært klar og tydelig på at du ikke takler å vente særlig lenger.. Grunnentil at jeg blir så provosert av dette er fordi jeg vet så godt hvor utrolig sårbar man er og hvilken stor kamp det er å måtte gå gravid, når det ikke er annet enn feil og en enorm påkjenning.

Selv var jeg i uke 7, da jeg aborterte, jeg fant ut veldig tidlig at jeg var gravid, har en datter på 15 mnd. fra før av, og kjente igjen symptomene med en gang; jeg hadde alle du kan tenke deg , en overveldende kvalme over hele dagen, trøtt som en strømpe, hormonell til de grader, hovne bryster, halsbrann så det sang, etc etc.. Så for meg var det totalt uutholdelig å vente lenger enn da og kan ikke forestille meg hvor tøft det må være for deg å få høre at du må vente så lenge.. Jeg sto skikkelig på krava, og sa at jeg ikke taklet dagene i det hele tatt (hvilket jeg heller ikke gjorde) og at det slet noe voldsomt på psyken. Nevnte datteren min og smørte på.. Så jeg håper av helemitt hjerte at du får fremskyndet det på en eller annen måte. Hva tror de at vi er laget av egentlig?? Nei, stå på krava du,kjære deg, og hold meg oppdatert!

Så over til sykehuset; Der var de utrlolig fantastiske og hjertevarme, der er det INGEN som dømmer deg og jeg tror flere av kvinnene der faktisk har vært med på det selv, iallefall er det veldig empatiske og lyttende, så ta det helt med ro.. ;) De historiene tror jeg hører med til sjeldenhetene ;)

LYKKE TIL med tiden framover, prøv å ta godt vare på deg selv, håper du får til noe tidligere og vit at jeg tenker på deg, gi deg lov å sørge men gi deg også lov til å føle glede, gjør ting som gleder deg så godt du kan og husk at det blir bra igjen.. Prøve å ikke gru deg til aborten, det kommer til å gå kjempefint! Du er i trygge hender,) og en god ting å vite er at skulle du få symptomer, forsvinner de med en gang du har abortert ;)

Det gjorde meg enormt lettet iallefall ;)

Jeg skal følge med på deg, lov å gi tilbakemelding så jeg vet hvordan det går med deg underveis, det ville være fint, føler sånn med deg!

Mange varme tanker og klemmer fra meg,

Hei igjen, du trofaste anonym!

Du har god humor, som klarer å se så humoristisk på denne eksen din, selvom det må ha vært kjempetøft å miste han på et valg han burde støtte deg i, men så utrolig godt å høre at du har det bra med deg selv for det!

Du plukker nok snart opp en ny bedre fisk tenker jeg ;)

Lykke til videre nå, hold meg gjerne oppdatert videre også, jeg kommer nok til å være innom sidene i ny og ned ;)

Stor klem,

takk for det:)

Jeg er midt i eksamensperioden, så det er nok av andre ting å tenke på - heldigvis. Men er ikke like lett å konsentrere seg da jeg er vanvittig trøtt:( Pluss at tankene ofte går over på denne elendigheten.

Jeg ringte til sykehuset dagen jeg fikk brevet fra dem. Det var visst helt umulig å få byttet, og det er visst kun to dager i uken hvor de utførere medisinsk abort. Skal ringe til fastlegen min i morgen å høre hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg kan gjøre det ved et annet sykehus:..

Takk for støtten - det hjelper utrolig! Skal holde deg oppdatert.

Klem

Hei igjen :D

Uff, ja, det kan jeg skjønne! Men som du sier er det godt å ha noe å fokusere på ;)

Ja gjør det, snakk med fastlegen din, så kan han helt sikkert hjelpe deg raskere på et annet sykehus, for der var det dårlig kapasitet! ;)

Et godt tips er å ta kontakt med AMATHEA, et fantastisk rådgivningssenter for gravide, som kan støtte og hjelpe deg med alt, jeg snakket mye med de mens jeg gikk gravid nå, og de sa tilogmed at de gjerne kunne ringe sykehuset for meg, og purre på en rask plass..

Jeg leser til eksamen jeg og, skal forberede engelskkarakteren min fra videregående og flere fag til nyåret så jeg kommer inn på sykepleien til neste høst, jeg skal bli jordmor når jeg blir stor ;)

Lykke til, både med eksamen og alt dette.. :)

Vi skrives!

Annonse

Heihei.. :)

Ja, det var ikke gøy når det sto på, men etter all dritten i ettertid så vet jeg at det var ikke noe stort tap i det hele tatt.. Jeg er på tur opp igjen nå, og kommer sterkere tilbake.. :)

Jeg kommer også til å være innom her, klarer liksom ikke helt å gi slipp enda.. :P Så du må bare oppdatere du også..

Klem fra meg, din

Hei igjen dere gode støttespillere!

Ville bare si at jeg sendte mail til amathea i går, hadde ikke noe lyst til å ringe enda, for begynner bare å gråte og bli usaklig når jeg skal snakke om det til nye mennesker. Men uansett - jeg fikk mail tilbake i dag, og de har allerede kontaktet sykehuset mitt. Der var det visst veldig mange aborter fortiden, og damner blir derfor tatt inn i henhold til hvor langt de er på vei. Men de har også kontaktet sykehuset i oslo for meg, og de skulle sende meg en mail når de hadde fått svar derfra.

Ble helt rørt jeg, av hvor hjelpsomme de er!

Håper ting går raskt, for jo lengre jeg venter jo mer begynner jeg å tvile. Tårene begynner jo å renne når jeg ser en gravid dame, eller en baby. Men all sunn fornuft sier jo at dette ikke kommer til å gå.

Mulig vi hadde klart det, men det hadde nok gått på bekostning av mitt og sambos forhold, vi hadde ikke hatt penger til å gi babyen de vi ønsker å gi den. (og jeg har alltid gledet meg til å bli gravid og handle uten å tenke på pengene) Dessuten ville babyen ha kommet i sommer, og da står vi uten hus og midt i flytting - og det å bo hos svigers eller mine foreldre med en liten baby vet jeg ikke hvordan hadde gått.

Mulig dette er dårlige grunner til å ikke beholde, men jeg vil ikke ødelegge den drømmen jeg har. Jeg vil ha god råd, være ferdig utdannet, ha et hus og tid til å forberede fødsel og masse tid til å være sammen med den lille.

Gleder meg sånn til den tid kommer:)'

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...