Gå til innhold

svangerskapskontroller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg satt og så på den forrige journalen min fra første graviditet...ser der at det var ganske mange kontroller på slutten..hvor mange kontroller er det egentlig fremover...er det sånn at man har en gang i mnd for så hver uke siste mnd??? eller er det flere kontroller når man har passert 32 uker???jeg ser at jeg hadde ofte etter uke 32 sist gang nemlig...det er kanskje mindre nå da...hmmm...gruble gruble..noen som har peil???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg da...noen???

Skrevet

det er ikke like mange kontroller som de hadde for noen få år siden.det oppdaget iallefall jeg med denne graviditeten ift forrige..tror etter uke 36 så er det annenhver uke.og etter en evt har gått overtid..så er det hver uke..de har kun 6 kontroller utenom UL.så de har halvert kontrollene.forrige gang(4 år siden)var det 12...

Skrevet

Jeg er også andregangs og var nettopp hos jordmor, er i uke 28 no. Hun sa jeg skal til lege i uke 32 og 36 for å ta antistoff-prøve (jeg er rhesus negativ) og så til henne i uke 38, til lege igjen i uke 40 og så eventuelt overtidskontroll på sykehuset 12 dager over termin. Forrige gang var det mange fler kontroller.

Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune, hvor ofte de har kontroller..

Tror det er etter uke 32 jeg skal ha kontroll annenhver uke først, så hver uke...

Skrevet

Der jeg bor så får jeg kontroll annehver uke fra uke 32.

Skrevet

Hos min lege var jeg på kontroll i uke 24, 28, 32, 36, 38 og neste gang blir da uke 40.. :) andregangs her jah :) sist var jeg hos legen en gang i uka siste 5 ukene ellerno.. det kunne jeg godt klart meg uten siden formen var stort sett ok, men men!

Skrevet

Andregangs og i Trondheim skal jeg iallefall ha annenhver uke fra uke 36....

Skrevet

ok...takker for mange svar....ble iallefall litt klokere...men nå skal jeg til legen min på tirsdag på kontroll...så da blir jeg helt 100% sikker på hvor mange jeg har igjen da...

takk for svar iallefall....

=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...