Gå til innhold

Keisersnitt og amming

Anbefalte innlegg

For 4 år siden endte fødselen i et hastesnitt. Jeg fikk store problemer med ammingen og ga opp etter 10 dager med mye snørr og tårer.

Nå er jeg gravid igjen og vurdere pga traumene fra sist å søke om et planlagt keisersnitt. Men er bekymret for ammingen denne gangen. Vil jo så gjerne at den lille skal få en god start på livet.

Er det noen som har erfaring med keisersnitt og amming?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7015972-keisersnitt-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg endte det med ks etter 34 timer med rier og null utvikling. Til tross for at jeg var utslitt og nedenfor etterpå gikk faktisk ammingen uten problem. Lillegutt tok puppen på første forsøk og melken kom omtrent samtidig.

Så jeg tror ikke ks har noe å si på om du får til ammingen eller ikke. Det viktigste er at du slapper av, er positiv innstilt og ikke minst nyter det.

Så vil du prøve å amme denne gangen så gjør du det, ikke la "nederlaget" fra forrige gang komme i veien. Det viktigste er å prøve synes jeg. Går det ikke så var det ikke meninga at det skulle gjøre det heller, og den lille blir en like fin unge fordet :o)

Jeg hadde planlagt ks og ammingen startet ikke skikkelig opp før tredje dagen...Lillegutt måtte til slutt få litt tillegg på føden, for han skrek av sult stakkars.Men når melken min først kom, så om den til gangs!Så ikke gi opp.Det er mitt tips!

Hei. Jeg hadde haste-ks sist. Gutten min lå på kuvøsen og jeg på barsel. Jeg begynte å pumpe meg så snart jeg var frisk nok. Og melkeproduksjonen kom raskt i gang. Hadde alt for mye melk når gutten var sterk nok til å suge. Da var han ca 4 dager og jeg hadde masse melk. :-)

Lykke til. Gi ammingen tid, og ikke stress, så går det nok bra. :-)

Eg hadde hastesnitt etter 39 timer fødsel og ingen utvikling. Da melka kom (andre eller tredje dagen) var brystvortene så såre at ungen drakk reint blod... Han gjekk berre ned i vekt, og skreik av sult døgnet rundt. Eg hadde så vindt at eg kvidde meg for kvart måltid.

Etter tre veker med pumping og kaving og ekstreme smerter gav eg opp og gjekk over til MME.. Denne gongen skal eg ta det meir med ro, og allerede ha MME i hus før fødselen, og ikkje sjå på det som eit nederlag om eg ikkje får til amminga...

Har høyrt at det er mange som slit med amming etter KS, men har også høyrt om andre som ikkje har problem...

Annonse

Har hatt både haste ks og planlagt, ikke hatt noe problem med ammingen noen av gangene. Husker ei natt jeg var oppe på do så satt ene sykepleieren og ga pia mi melk på flaske, da ble jeg sinna da!! Hun gikk opp i vekt med engang så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor hn fikk flaske!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...