Gå til innhold

Tempen påvise graviditet? Når skal jeg ta den??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det høres ut som du ikke har målt tempen jevnlig gjennom en syklus, har jeg rett?

Dette varierer jo fra person til person, så for å ha noe å sammenligne med må du tempe hver dag i en hel syklus. Bare sånn kan du vite om temperaturen er høyere enn normalt. Tempen skal man ta tidlig om morgenen før man har kommet i aktivitet.. :)

Hvor i syklusen er du? For å kunne lese noe av den er det viktig å måle hver dag, på samme tidspunkt (før du står opp) hele syklusen. Alle har forskjellige "normale" temper (se FF-chartene på siden her). Og den varierer i løpet av dagen også, derfor man skal måle før man står opp (med en gang man våkner).

Tusen takk for svar! Nei har ikke tempet tidligere, men alle de gangene jeg har tempet tidligere bare på morro, så har tempen alltid vært på 36 og noe. Nå var den 37.20, men målte nå da... på kvelden. Skal prøve i morgen før jeg våkner jeg da!

Men er det sant at høyere temp kan være tegn på graviditet??

Forresten... er en uke til mensen. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg i går våknet med vonde pupper. Ikke bare på sidene som vanlig, men rundt hele.. også på brystvorta. Har hatt mensenmurringer og følt meg rar.. Så jeg har gått rundt i to dager med sommerfugler i magen... Og tenkte jeg skulle sjekke tempen i tillegg siden jeg har hørt at det kan være et tegn;);)

Husk at den alltid stiger etter EL, og tegnet på graviditet er at den ikke synker igjen når det nærmer seg IKM. Så det at den er forhøyet nå betyr ikke nødvendigvis noe... Men de andre symptomene var jo lovende da :oD

Annonse

http://www.fertilityfriend.com/home/15ab65

Jeg aner ikke ennå, foreløpig over en uke til EL og kjempelenge til IKM, hehe. Men jeg måler i vei, og ser at "normaltempene" mine er litt lavere denne mnd enn forrige... Usikker på om det betyr noe egentlig, men håper det er et godt utgangspunkt :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...