Gå til innhold

Da ruster jeg meg opp til nattavvenning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er han 8 mnd, spiser 4 måltid om dagen.... da bør han vel kunne sove hele natten uten mat......!!!???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,syns da han burde kunne sove hele natten uten mat :) Min gutt er snart 6mnd spiser 3 måltider med fast føde og sover hele natten..

Lykke til håpe det går greit uten for mye skrik :)

Skrevet

håper det jeg og... men har alltid vært ofte oppe om natten fordi han vil ha mat, så nå når det bare er en gang så har jeg ikke tenkt så mye over det... men NÅ!!! skal det skje.. :-) prøve ihvertfall

Skrevet

Det burde gå bra ja, han skal ikke trenge noe mat om natten nå. Vi avvente da lillemor var 6 mnd og det gikk fint. Fikk da grøt to ganger om dagen.

Viktigste tipset når du skal avvenne, er at du har bestemt deg for at "¨NÅ er det slutt med nattmat!" Ikke fall igjennom og vær soft, om han skulle slå seg litt vrang, det går over (selvfølgelig er det forskjell på å slå seg vrang og å hyle panisk, men håper du skjønner hva jeg mener).

Lykke til! Forhåpentligvis går det fint i kveld, og om et par kvelder er dere avvent :o)

Skrevet

men kanskje det var litt dumt likevel.. han skal sove borte på fredag...

Skrevet

Neida. Sett i gang. Men ikke om du tviler. Da venter du. Han har nok begynt å skjønne tegninga på fredag :o)

Skrevet

tviler igrunn ikke... dessuten har han sovet rundt noen ganger nå/av og til... så bør ikke være det største problemet...:o)

Skrevet

Det burde ikke bli noe problem med avvenning nå, absolutt på tide i allefall! Vi tok avvenninga når snuppa var 7-8 mndr, og spiste 3 måltider om dagen. Hun var definitivt ikke sulten på natta, hadde bare fått en uvane med at hun skulle ha litt kos og pupp..

Hvis vi får flere barn kommer vi til å ta avvenninga tidligere...for de begynner å få en sterk vilje i den alderen.. Vi brukte 3 netter for å få avvent henne, og etter det har det gått fint!

Lykke til!:)

Skrevet

takk for svar.. det er det jeg begynner å bli litt "redd" for.. den sterke viljen... ;o)

Skrevet

Det er bare å holde seg hard, og vise hvem som faktisk er sjefen:)

Leste en plass at det stort sett tar tre netter å avvenne, men dersom man mykner før barnet er avvent, og gir det pupp på natta, så vil det ta ei uke neste gang.. For da har de skjønt at du faktisk kan gi etter.. Så stå på først som sist!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...