Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei datter på to år som fremdeles ikke har fått fortenner oppe. I overmunnen har hun to jeksler mens den tredje er på vei. Nede har hun fire fortenner og to jeksler. Vi har tatt det med ro og tenkt at tennene kommer når de kommer og på helsestasjonen har de sagt det samme. Men, her om dagen var mannen min hos tannlegen og nevnte at datteren vår bare har åtte tenner. Tannlegen sa da at hun burde ha 20 tenner og at vi burde ta røntken av henne for å se om hun har anlegg for fortenner i overmunnen! Har aldri hørt om noen som ikke har fått tenner og hva skal man i så fall gjøre med det? Er det noen som har vært borti noe lignende? Vi skal til tannlegen neste uke og sjekke, men jeg er blitt litt urolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en søster som måtte skjære frem sine tenner. De lå så lavt at de måtte ta et snitt i tannkjøttet, og da kom tennene frem i en fart.

Jeg har også hatt en klassevenninne som hadde få tenner - bare noen stumper. Dette hadde også hennes mor. Hun har beholdt noen stumper/bitte små brune tenner og fått noen nye.

Du får sikkert flere svar etter røntgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...