Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Sinnsykt trett, svimmel og kvalm om jeg gjør for mye. Tygg i deg jern å få sjekket B12 og Folsyre om ikke det allerede er gjort. Blir i hvert fall ikke gjort så mye med lite jern i kroppen!
Divinity Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Jeg har ikke jernmangel nå når jeg er gravid. Men hadde ekstremt lav jernprosent for noen år siden. Da var jeg mye svimmel (såg røde prikker) spesielt når jeg stod i ro oppreist, eller ble varm. Ved dusjing eller trim.. Var utrolig ekkelt, når noen rett ved siden av meg snakket, hørtes det ut som om det var flere km vekke.. Var trøtt hele tiden, og svimte innimellom av..
EvyHO Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg er så sliten, så fryktelig, fryktelig sliten..... Også får jeg hjertebank og blir andpusten av å gå trappen fra kjelleren og opp i 1. .... Har begynt å tygge jerntabletter nå. Hvordan er verdiene deres? Etter hva jeg skjønte var ikke hemoglobinet mitt så lavt, men ferritinet var det... Hb: 11,5, Ferritin: 6
EvyHO Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Dytter denne litt opp jeg, er så fryktelig nysjerrie på andre sine tall...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 min jernprosent var ustabil i det første svangerskapet, alt i mellom 8,2 til 13,7. en del svigninger kan du si. men nå når jeg er gravid med nr to så er blodprosenten min på over 13.
venter nr 2 i april Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Tomme jernlagre her også. Samt lavt blodtrykk:( ferritin er lav, men hb lavest. Føles til tider som jeg konstant har fått i meg en flaske rødvin eller noe. Veldig ubehagelig.... Bruker å ha lav ferritin utenom om graviditet også. Spiser nå 4 jerntabletter, og blir nok 6 etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå