Gå til innhold

Uker og måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kopierte denne og laget en egen tråd på den jeg. Synes denne er enkel og grei, og ikke minst! Den stemmer!

Svangerskapsmåneder:

1. trimester:

uke 1-4: 1. mnd

uke 5-8: 2. mnd (ferdig med første måned, men er i den 2. mnd osv)

uke 9-12: 3. mnd

2. trimester:

uke 13-16: 4.mnd

uke 17-20: 5. mnd

uke 21-24: 6. mnd

uke 25-28: 7. mnd

3. trimester:

uke 29-32: 8. mnd

uke 33-36: 9. mnd

uke 37-40: 10.mnd

og riktige måneder etter kalenderen regnes fra dato siste mens til samme dato neste måned i 9 mnd.

eks:

10 april (siste mens først dag)

10 mai 1 mnd

10 juni 2 mnd

10 juli 3 mnd

10 august 4 mnd

10 september 5 mnd

10 oktober 6 mnd

10 november 7 mnd

10 desember 8 mnd

10 januar 9 mnd

+ 7 dager = 17 januar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men man går jo ikke gravid i 10 mnd, og en mnd er mer en 3 uker, syns d blir komplisert jeg særlig hvis andre som ikke er gravide spør.... jeg har termin 4 mai og sier jeg er ca 3 mnd på vei, begynte på uke 16 idag kan jo ikke si at jeg snart er i 5 mnd???

Skrevet

så at d var en lengre tråd på dette lenger ned, syns d er litt merkelig at d skal bli så mye styr om d, alle regner vi forskjellig tom leger og jordmødre, ungen kommer når den kommer:)

Skrevet

Jeg er 15+5 i dag og var til jordmora for første gang,da hun sjekka hvor langt jeg var på vei så hun at jeg var 4mnd straks...og da går du inni din 5mnd snart nå da...så jeg stoler litt på henne og den måte hun forklarte meg det på.Men som skat her så er det mange måter og regne på.

Skrevet

Jeg har aldri giddet å kommentere slike tråder, fordi jeg syns det er helt latterlig å regne på denne måten - det vil stemme for noen og ikke for andre, og noen mnd er lenger/kortere enn fire uker. Sorry alle som er opptatt av å få denne kabalen til å gå opp :)

I følge HI her er jeg over 5 mnd på vei. Har termin 12 april og det er over 5 mnd til enda. Drøyt 5 + drøyt 5 = over 10 mnd.

Enig med bare meg litt på vei:), babyen kommer når den er klar.

Skrevet

tror dette innlegget er noe av det latterligste jeg har sett her inne,beklager utbruddet,men dette blir bare for dumt vel!

Skrevet

Dette her blir da feil? I følge mine erfaringer så er du f.eks: INN I DIN 5 MND MELLOM UKE 18 - 22. ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...