Kakeåndsen Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Hei, Har noen spørsmål om når det er "normalt" å mestre ting for de små. - Å gå - Å spise selv - Å snakke i hele setninger God spredning i spørsmålene min:-) Håper noen kan hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Jeg kan bare svare hvordan min sønn utviktet seg - men det mest riktige er jo å lese en fagbok. Å gå - 9mnd A spise selv - 13mnd - da mener jeg holde en skje og spise en hel middagtallerken alene Å snakke i hele setninger - Snart 2år og vi venter fortsatt. Det er ofte slik at om man begynner å gå tidlig vil man å snakke sent og omvendt.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Tja - her var snuppa 14 mnd da hun gikk selv, omtrent det samme da hun kunne spise selv med skje. Med hendene husker jeg ikke, kanskje 8-9 mnd???? Hadde rimelig god kontroll på gaffel da hun var 18 mnd. Snakker ikke i hele setninger enda, men begynner å sette sammen to eller noen ganger flere ord nå (22 mnd)
Guttemamma x 3 Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 - Normalvariasjonen for å begynne å gå er ihvertfall 10-18 mnd. - spise selv vet jeg ikke, men Lillemann var temmelig god med gaffel fra ca. 14-15 mnd. og skje (f.eks. suppe) fra 18 mnd. - Lillemann er 20 mnd. og sier bare noen få ord og fraser som "takk", "ja", "nei", "Ha det" og "se der". Husker forresten at niesa mi snakket i lange setninger da hun var 18 mnd. så det er sikkert stor variasjon der også.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Bortsett fra det fysiske så er gutten min litt "treg". Gikk gjorde han før han var året. Gikk i trapper fra han var 13 mnd. Klatret i ribbevegg fra han var 15 mnd. Nå er han snart 20 mnd og springer veldig fort og klarer også å gå baklengs (har lest at dette er normalt fra 2 års alderen) Men han spiser selv, men kun med fingrene. Ønsker ikke å bruke skje, men prøver. Så det er mye grising ja... Vi venter fortsatt på at det skal komme enkeltord, men har ihvertfall begynt å prøve nå.
05-10-15 Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Da er våre barn veldig like i utvikling hele veien. Akkurat like gamle også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå