Gjest Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 sambo snakka med mormoren sin her om dagen på tlf.. hun sa faktisk hun syntes synd på han...siden han ikke kom til å få sove om nettene lenger og siden han bare var 20 år...å skulle få barn.. sambo sa jeg ikke skulle ta meg nær av det for hun var bare sånn,gammeldags liksom..men uansett..blir så lei meg når han sa hun sa det.. hun sa også at det ikke kom til å bli billig dette her.. gidde oss skikkelig "ja nå skal dere få angre nå...." følelse.. off....måtte bare lette hjertet litt..
Gjest Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Uffda. Dette var ikke spesielt hyggelig, og ihvertfall ikke når hormonene spretter. Bestemødre er ikke like enkle å ha med å gjøre enten de er unge eller gamle. Jeg har ei på 96 år som påstår at hun aldri har hørt om bekkenløsning. Mener at det er noe sånne moderne greier og at man ikke satte seg ned og syntes synd på seg selv da hun gikk gravid. Og her sitter jeg og er sykemeldt i lang lang tid framover.... Det de sier er nok ikke så godt gjennomtenkt bestandig, men det er somregel ikke vondt ment heler. Det kommer bare så forferdelig feil ut når men ikke helt har satt seg inn i en annen sin situasjon før man åpner kjeften. Også har du de som bare må si noe bare for å ha sagt noe da.... Du får prøve å tenke på noe annet. Folk fikk unger før i tida også selv om de var veldig unge eller veldig gamle. Tror ikke det var verken mer eller mindre synd på de da enn det det er nå. Gled deg til babyen kommer du så skal du se at hun der mormora til samboeren nok blir den aller stolteste oldemora. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Sånn reagerte faktisk min svigermor. Men nå når det har sunket inn litt, så har hun begynt å glede seg og snakker om hvor fint det kommer til å bli. Hun endrer nok mening når hun får se den lille hjerteknuseren :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Blir så irritert når jeg hører slikt... Hadde dere vært 14-15 år, så skulle jeg skjønt det, men det er jo ikke uvanlig å få barn i 20-årene... Slå hånden i bordet og si at Sånn snakker man ikke til meg!!! Helt alvorlig, skal andre absolutt si hva de mener, så kan jo dere gjøre det også... Be dem drite og dra! Og da spesielt frekke svigermødre!! Grrrr....
Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Tror kanskje mormoren hans har glemt at hennes generasjon fikk barn på samme tiden. Nettopp i begynnelsen av 20-årene. Og de hadde gjerne mange barn også, pga dødeligheten på barna. Nei, dette skal du ikke ta deg nær av. Hev deg over henne, og ikke la det påvirke dine valg. Er det noe jeg har merket igjennom svangerskapet, så er det de eldste som det er vanskeligst å få råd fra. De er nemlig så utrolig flinke til å påpeke de negative sidene, og skremme med råd og "villedning". Spesielt til oss som skal ha barn for første gang. Jeg har lært å la enkelte ting prelle av og stole på mine egne instinkter. Det er vi skapt til, vi kvinner! Ønsker deg masse lykke til KiNe og håper du får et fantastisk velskapt barn og at oldemor blir kjempestolt over barnet når det kommer! Og av deg som blir en perfekt mor til barnet!
Gjest Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 tusen takk for alle trøstende ord.. setter stooor pris på det!! er så godt å kunne si det man føler her inne å at noen faktisk trøster deg med noen ord,å viser at de bryr seg! dere er skikkelig søte,å jeg er ikke lei meg lenger nå.. hun kan mene det hun vil,vi gleder oss vertfall masse å det samme gjør alle andre i den nærmeste familien klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå