Gå til innhold

heisann.. tilbake på prøve!

Anbefalte innlegg

Mistet nå min lille spire, så nå er vi tilbake på prøve igjen. Må jo vente en stund før vi setter igang for godt, men håper d blir å gå fortere enn sist gang.. da prøvde vi et år før d var lykke (mista da også, gikk et år etter d før to streker igjen dukket opp) så håper virkelig vi slipper å måtte vente så lenge igjen! Lillemann er snart to år, så hadde vært så fint å kunne beholdt den spiren som var nå, men men.

Har dere andre damer som er her prøvd lenge?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7014188-heisann-tilbake-p%C3%A5-pr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det var trist å lese det du skriver.

Jeg synes selv jeg har prøvd lenge, men når jeg ser lengre enn nesetippen min rekker, så er det ikke så lenge. Slutta med pilla i aug-05, men ble ikke aktiv prøver før SA i april. Men frykter jeg blir her lenge.

oi da. skjønner godt at du føler d er lenge, for jeg holdt på å bli gal hver gang min uvelkomne tante kom før jeg ble gravid med lillemann.. og jeg er helt overbevist om at grunnen til at jeg ble gravid var at vi hadde for d første bestemt oss for å gå til lege for å sjekke oss begge to, vi kjøpte leilighet som vi flytta inn i, og jeg var styreleder i et borettslag med enormt mye å gjøre den måneden vi flytta inn. så da tanten ikke kom regna jeg med at d var stresssssssss.. men da hadde hjernen min sikkert fått slappa av fra gravidpresset mitt i en måned, og da sa d pang.. men trudde ikke på gravitesten å sto å grein på badet.. var helt sikker på at den bare lurte meg... men nei!

stå på maia!

Uff, så sinnsykt trist å lese om.

Har selv mistet flere ganger, så vet hvor slit det er.

Har ikek holdt på like lenge da.

Er i 10 pp på førstemann.

Kryssen fingrene for deg, og ønsker deg masse lykke til videre!!

Den sitter nok raskere nå skal du se ;)

Vi har bestemt oss for skikkelig fult trykk nå ved neste el, men gir ikke det noe resultat skal vi legge alt på hylla en stund. Bare være kjærester. Legen har gitt beskjed om at jeg skal komme til henne på nyåret hvis jeg ikke er blitt gravid. Men jeg tror jeg drøyer litt. Blir så nedbrutt og lei av alle disse TRperiodene. Skal bare tenke på meg selv og samboeren. Vi får heller finne på noe som ikke inkluderer babylaging. Får heller trene enn å konkurrere!! :)

Annonse

Det er desverre ALT for mange av oss her inne nå :(

Men er verdens besteste og supreste sted å få trøst og støtte iallefall:)

Er så sinnsyktmange som har forståelse for situasjonen :)

Hadde du vanlig SA? hvor langt var du på vei? gikk alt ukomplisert?

jeg mister as we speak.. var bare 5 uker på vei, så har bedt om å få være hjemme til jeg kommer inn til kontroll for å sjekke at alt er borte. legen sa i går at alt håp ikke var ute, livmormunnen var lukket og d sivet bare litt, men i dag brast håpet. men orker ikke sykehus å undersøkelser i hytt å pine. fikk være gravid i en uke, og er vel egentlig glad for at jeg ikke måtte gå lenger før d gikk feil. men hadde et stygt fall for en uke siden som legen mente kunne være utslagsgivende.. ikke gøy å tenke på!

Ja vet du jeg ble så glad da jeg så at d fantes en slik side for prøvere også!! viktig å få støtte og impulser fra andre! :)

ja er helt sikkert lurt å ta d m ro en stund da, er jo veldig mange som d lykkes for når de får andre ting å tenke på, og snart er d jul og høytid.. en koselig tid for de fleste iallefall. og greit å få sjekket alt etterhvert også, kan jo være enkle små ting som kan gjøres noe med!

er jo innmari gøy å øve da...:=) thihi..

Ja, jeg har iallefall fått et nytt perspektiv på prøving og graviditet. Trodde liksom det var pang pang så var man gravid, og når det ikke gikk så var det bare meg det var noe galt med. men (heldigvis....) har jeg funnet ut at jeg ikke er alene (desverre)

Da jeg ble gravid fikk jeg en rar følelse i kroppen; jeg ble plutselig voksen, ble "stor" og alle andre problemer ble ingenting. Men så etter 6+5 forsvant alle disse følelsene. Så 3 dager senere kom aborten med grusomme smerter!!! Fikk ikke time til legen før etter en uke. Men alt så bra ut da. Har vært litt redd i ettertid, for jeg er Rh- og da kan komplikasjoner oppstå. Men i følge legen har jeg intet å frykte.

Hva med deg? Har du hatt komplikasjoner?

Nei ingen andre enn at jeg ikke tåler p-piller, og det var de som gjorde at jeg mistet første gang. Svangerskapet med lillemann gikk bare bra, en liten blødning i uke 7, men så var d rolig. Bekkenløsning og andre svangerskapsplager er liksom greit så lenge d går bra b den lille.

Vi skjønte jo da at d å bli gravid ikke var så lett som vi hadde ønsket. så da jeg fikk positiv test nå så var d som lufta gikk helt ut av meg og mannen min fikk nesten sjokk, for vi har ikke prøvd så lenge. Men så mister jeg altså nå. Er ikke noe særlig god følelse og akkurat i slike situasjoner skulle jeg ønske vi bodde nærmere familie. Men men..

Jeg følte også at jeg levde på luft, ble "stor" var en utrolig bra beskrivelse du! Å være gravid overskygger ALT.

Men en ting er jo greit å vite, og det er jo at vi KAN.

Ja, det er det som er trøsta som samboeren min bruke når jeg er litt trist! Vi har klart å bli gravid, og vi skal klare det igjen!!!! Han er en evig optimist mens jeg er familiens pessimist!

Jeg føler nå at det er tunge tider i møte. Jeg hadde termin i mellomjula, og hadde trodd det skulle gå grei. Jeg skulle jo være gravid igjen!! Men de dagene kommer og de går!!!

Hvor gammel er du og hvor kommer du fra?

Jeg er 32 og fra Trondheim

Annonse

huff ja.. da jeg mistet første gang hadde jeg termin samtidig som Mette-Marit dessverre, så leste veldig lite om henne og så aldri på tv hvis hun dukket opp, d ble for tøft.

Ja føler d nå sånn at våre menn kan være så flinke å trøste som de bare vil, og de føler seg nok skrekkelig maktesløse i en slik situasjon. Men de aner overhodet ikke hvordan d er å ha d slik.

Når du hadde termin i jula så skjønner jeg jo at jula for deg kanskje ikke blir så koselig, d var ikke bra. Jeg krysser fingre og bein for deg at du klarer å kanskje tenke på litt andre ting også og kose deg i høytiden. Er jo en fæl tid å ha d ille på!

Jeg er 29 og bor i Tromsø!

ja trondheim er en fin by d også, vært der flere ganger. :)

Ja komme gjennom d må du jo, jeg håper bare du kommer gjennom d uten alt for mange triste tanker. Er vanskelig å styre følelser. Men som du sa før så er d slett ikke dumt å være kjærester og trene litt.. :)

:)

Ja, du har rett i det. Følelser er vanskelige de!

No skal jeg gå å finne dusjen. Sliter med en halsbetennelse som ikke vil slippe taket. Er helt ferdig om dagene, men står på allikevel. Har hatt så mye med legen å gjøre i det siste, så hun springer vel om jeg ber om en sykemelding!! :)

Håper vi kan ta opp praten en annen kveld. Det var veldig hyggelig å skravle litt med deg.

ja takk d samme du! :)

halsbetennelse er ikke gøy, så veldig god bedring til deg!

og lykke til imens..

Jeg regner med jeg kommer til å være her mye fremover, er sykemeldt og får ikke lov å røre meg så mye så pcen er ivrig brukt nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...