Gå til innhold

Ødelegger sykehusdietten forbrenningen??


ஜBettyPஜ

Anbefalte innlegg

En hører jo om mange "hurtigdietter" som ødelegger forbrenningen, slik at man går opp mere i vekt enn utgangspunktet når man slutter. Har veldig lyst til å prøve, men er en smule skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes skepsisen din er sunn! Alle dietter som inneholder mindre enn 1250 kalorier om dagen setter ned forbrenningen. Det er ofte veldig vanskelig å holde vekten uansett etter reduksjon, så man må gjerne ha ett års tid hvor kroppen stabiliserer seg, og i denne perioden må man gradiv øke matinntaket til det nivået kalorier som man faktisk forbrenner.

 

I tillegg setter kroppen inn "nød"-reaksjoner hvis kalori-inntaket blir for lavt. -Det vil si at kroppen tror vi opplever hungersnød og tviholder på fettet. de som går ned på for lave aklorimengder stopper opp i vekt-nedgangen etter en viss tid, hvis de da ikke skrekker før den tid pga av sult eller rett og slett fordi man er møkkalei samme maten..

 

-Jeg dropper sykehusdietten av disse årsakene, og anbefaler sunn mat, ofte, og gjerne litt mindre posjoner, spesielt til middag. (Pasta, ris og poteter, spesielt.)

 

Vet at jeg banner i kirka nå, men har jobbet såpass mye med kosthold at jeg ikke legger fingeren i mellom på dette.. Det eneste det sykehusdietten kan fungere greit som, er kjapp nedgang av kanskje 3-7kg, og deretter må man passe på kostholdet uansett en god stund.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for seriøst svar! Jeg skal "bare" ned 5-6 kilo, så kanskje jeg skal prøve kuren som en kick-start på et bedre kosthold! Det virker jo som en "sunn" måte å få renset kroppen på da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om sykehusdietten øydelegg forbrenninga, det kjem vel an på di vekt og aktivitetsnivå (altså kor mange kalorier kroppen DIN treng kvar dag) i forhold til kor mykje du får i deg.

 

Viss du et mykje mindre enn kroppen din treng kan du risikere å øydelegge forbrenninga.

 

Mine råd til alle som vil ned i vekt er:

* Et sunn mat

* Fem forholdsvis små måltid for dagen

* Et mykje grønsaker

* Drikk eit glas vatn før kvart måltid + kvar gong du tissar

* Hold deg i aktivitet (det treng ikkje vere meir enn ein halvtimes trilletur for dagen + gå trapper framfor å ta heis)

* Begrens inntaket av feitt og sukker (men det er bedre å ta ein sjokoladebit når du har veldig lyst på enn å sprekke totalt og trøkke innpå tre plater...)

 

Det er og lurt å rekne ut kor mange kalorier kroppen din treng på ein dag, og så ete litt mindre enn det (Grete Roede anbefaler 5-800 kcal mindre enn det kroppen din treng for å opprettholde den vekta du har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...