Gå til innhold

Liker plutselig ikke noe annet enn melk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 måneder har spist grøt i 3 måneder nå, har også soist litt middag og litt frukt. Men plutselig etter frokost-grøten i går er all mat til å kaste opp av for henne.. Er jeg så heldig at jeg får litt mat i munnen hennes sitter hun bare å brekker å brekker seg. Men stortsett bare kniper hun munnen igjenn. Eneste hun vil ha er melk..

Hun er litt ekstra grinete om dagen, ellers er det ikke noe annet feil tror jeg! Så frustrerendes at jeg ikke får i henne noe mat!!!

Er det vanlig med slike perioder eller hva er det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun holder på å få tenner ? Da kan det være veldig sårt å spise grøt ol. Gutten min nektet å spise grøt når han fikk tenner og også noen dager etter det.

Skrevet

Hvordan ser det ut i munnen når de får tenner? Skal det synes på tannkjøttet på noen måte? Brøt han seg når han fikk grøt i munnen da?

Skrevet

Hei! Jenta mi var også sånn en periode, hun ville ha bare melk og litt brød, prøvde å tvinge mat i henne fordi jeg var bekymret, men noen minutter etterpå kastet hun opp alt. Måtte ringe hs for å høre om hun kunne ha vært syk, men hun fortalte at fra alderen 6 måneder, blir disse små tomt for stoffskifte, derfor mister de matlysten eller det kan hende at de har fått virus i magen som gjør at de ikke ha lyst på mat, men så lenge de drikker melk og ser førnøyde ut, er det ingenting å være redd for, det går over. Ikke stress med det, jenta di er som oss, noen ganger er vi rett og slett ikke sulten, bare gi henne melken du.

Skrevet

Snuppa hadde det slik for noen uker siden. Plutselig en dag begynte hun å brekke seg av fast føde. Hun knep munnen sammen, og nektet å spise. Pupp derimot gikk fint. Hun var forkjølet og hostet. Etter legebesøk, viste det seg at hun hadde vondt i halsen og at hosten hadde satt seg i brystet hennes. Etter en hostesaftkur (det er en annen historie!!!), og hun ble bra igjen, begynte hun å spise grøt og middag igjen. Tror "steiken" varte i 4 - 5 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...