snoopiloo Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Bare litt artig å høre hvordan dere andre jenter oppfatter kjæreste,samboer, ektemann nå i ventetiden ? Tar han del i det som skjer og på hvilken måte ? Hvordan viser han omsorg for deg og den lille i magen?
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Min mann er kjempesnill. Tar hensyn til alt. Maser ikke på noe som skal stresse meg, og hjelper til der han kan En kveld overrasket han meg med at han leste en bok om når barnet var født Han gleder seg kjempemasse, og det gleder meg enda mer :)
ompah! Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Min kjære samboer er veldig engasjert. Han har vært med på kontroller hos jordmor og UL, og leser jevnlig i div. bøker!! Han var vel den som tok nyheten med størst ro av oss!! Jeg kjenner stadig noen hender på magen på jakt etter spark....Syns det er veldig trivelig at han engasjerer seg og har sånn forståelse for det som skjer! Når sant skal sies er ikke akkurat sex-livet på topp for tida....har ikke helt lysten, så er glad for at han ikke furter over det!!
Nr3 fikk en gutt Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Han e bare verdens beste....Vet at han ikke liker nåh sånn mas om magen hele tida. Hvis eg skulle hatt han t å "prate" med magen å ha han til å stryke på den i tide og utide ville han ha flippa,men som med en unge må han få gjøre det på sine premisser. ;-) Han bruke å passe på at eg smører magen og så bruke han å spørre om han kan smøre den. E vel hans måte å sakte men sikkert venne seg til den.. Han e verdens beste kjærest.....
<3MammaMia<3 Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Min samboer er helt fantastisk:-) Han gjør husarbeid,lager mat,handler og mye mer,du skal bare slappe av og kose deg sier han til meg:-) Jeg gjør jo litt jeg også når jeg er hjemme selvfølgelig,men merker at det ta på mer enn før! Han koser med magen og leser mye i bøkene vi har fått av JM,det er så koslig at han tar på magen og bryr seg så mye!:-) Han gleder seg sånn til å bli pappa!:-) Jeg blir rørt når han plutselig sier til meg: Jeg gleder meg sånn til å bli pappa jeg!!:-) Å være gravid er sååå koslig:-)
Gjest Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Samboern min er kjempe flink! Han vil kjenne så mye som mulig på magen for og kjenne om han kjenner spark og hver gang han kjenner noe så sier han "åh, jeg kjente det!!" ...Han leser om babyens utvikling for hver uke som går og syns det er spennende og lese om den lille i magen. Når han kommer hjem fra jobb så spør han "har du kjent noen spark i dag?".. Han viser masse omsorg, han lager middag etter en lang dag på jobben.. (Jeg pleier og gjøre det, men noen ganger vil han gjøre det så jeg kan slappe av) Han masserer meg når jeg er gåen i føtter osv. Han blei bedt med til Praha med jobben i Januar, men han takka nei! Han kunne jo ikke la meg sitte gravid igjen hjemme.. ( Det hadde ikke gjort noe om han hadde dratt da, graviditet er ingen sykdom så jeg hadde jo greid meg en uke alene ).. Syns han er flink jeg:)
Kakeåndsen Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 He he.... Vi venter barn nr 2, og ingen av oss har helt skjønt at vi skal ha barn igjen tror jeg. Glemmer det veldig lett med en aktiv 1 åring i huset. Men han er kjempe skjønn. Gleder oss masse til babyen skal komme, og snakker mye om hvordan vi skal gjøre det ift vesla vi allerede har. I
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 hmmm.....bare "skjønne" vordende fedre ute og går....! Mannen min var alt for lite engasjert når jeg gikk gravid med nr.1. Leste ikke noe, spurte ikke om noe, men stillte opp på det jeg krevde. Men jeg skal love deg det ble andre boller da babisen kom ut. Hadde visst ikke gått opp for han før da, og han var pluttselig helt super engasjert. Gjorde mer med babisen enn meg de første ukene, og sånn har det bare fortsatt. Ikke rart sønnen vår er en skikkelig pappagutt!! Men så er jeg gravid igjen da, og samme leksa, ikke noe interessert i det som skjer inni magen min...snufs snufs...men denne gangen vet jeg iallefall at han er og blir en super far alikevel!
Gjest Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 Min er veldig engasjert, selv om jeg ser at han går inn for å være det og at det kanskje ikke alltid kommer heeelt naturlig Men det er jo søtt det også, og han er veldig flink og snill med hormonelle meg
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Min vordende pappa var "kjempe-på-tuppa" første gangen jeg var gravid. Fikk ikke lov til noe omtrent! Han passa på at jeg ikke løfta tungt eller anstrengte meg eller noe - var nesten på grensen til irriterende. Neste svangerskap slappet han mere av, og denne gangen er han helt rolig med tanke på det som skjer:) Litt det samme er jeg...slapper mere av for hver gang. Tar det litt som det kommer på en måte, gidder ikke tenke, gruble og planlegge så mye nå... Utsetter liksom alt. Hehe! Liker det bedre sånn vi har det nå.. vi vet hva som kommer, og tar alt med knusende ro. Er mer opptatt av å slappe av og kose oss nå, enn å ordne med alt det praktiske:)
**My little Miss drama and I** Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 Skal ikke si noe stygt om min samboer ,men han er vell ikke den som er mest engasjert!!! Gjør ikke noe ennå ,men trur dette er veldig rart spesielt før han får se den lille, han merker jo ingenting til den , han ser jo bare at min mage vokser såe... forstår han godt!!.. Så lenge han er der og jah så er jeg fornøyd trenger ikke noe "ekstra" akkurat nå... men det høres jo ut som alle her har det som en dans på roser med sine samboere;-) d er jo fint... Selv om jeg skulle ønske han satt seg litt mer inn i min situasjon, men det går seg vell til etterhvert.. når ungen kommer blir det nokk andre boller;-). Liker at vi har det litt laid back, ikke så mye stress her i gården..
linneha Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 samboeren min er blitt veldig overbeskyttende..nesten på grensa mot komisk..er nervøs for at jeg skal ramle på isen, bli påkjørt, løfte for tungt, spise for lite..søt han:)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Min mann tenker på meg, at jeg ikke skal bære tungt og ikke gå langt hvis jeg kan bli hentet osv.. Men han er generelt lite interressert i det som foregår i magen. Sånn var han med nr1 også. Han stilte opp når jeg behøvde ham, men han spurte aldri om hva som skjedde i magen og sånt. Han er imidlertid en super pappa for jenta vår på 1årog9mnd, de har kjempegod kontakt og han er såå flink å leke med henne og tulle og være go-pappa'n. Så jeg blir ikke lei meg når han er uinteressert i magen denne gangen også. Han kjenner på magen på spark når jeg ber ham og blir med på UL og fødselsforberedende kurs osv så jeg får dekket det jeg føler jeg trenger å ha ham ved min side på... Da får det heller være at han ikke tar iniativ selv til noe når jeg har babyen i magen. Det viktigste for meg er at han er en god pappa og en støtte under fødsel. Og DET er han!!
2_TETTE Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Vi venter nr.2 og har og en 1-åring i huset så ingen av oss har så mye tid til å tenke på babyen i magen. Jeg kjenner jo spark hver dag og kan smile for meg selv da:) Men når gutten vår er i seng og ofte når vi legger oss om kvelden kommer han med hånda si og stryker på magen og sier:inni her er det en liten baby. Det er rart:) Også spør han om den sparker og om hvordan jeg har det, passer på at jeg slapper av og masserer meg litt. Da vi fikk førstemann var han veeldig mye mer engasjert. Leste alt av pappabøker og hver uke spurte han hvor stor den var nå osv... Nå er han mest opptatt av hva vi gjør når den kommer.. Men koser oss masse med graviditeten. Selv om jeg er suuper sliten og mye kynnere.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Høres ut som det er naturlig at den vordende pappaen ikke har de samme følelsene for hva som skjer under svangerskapet, men at de tar det igjen når virkeligheten blir dumpet i fanget på dem. Det er bra, for jeg har vært litt bekymret over at min mann er lite engasjert. Han har en datter fra tidligere, men det er 8 år siden moren hennes var gravid med henne. Han leste ikke pappa bøker da heller, og leser dem ikke nå. Han kommenterer med jevne mellomrom at jeg vokser og at jeg er sexy med magen, men det er ikke det store engasjementet. Tror egentlig han er like sliten som meg, oppi alt dette. Men jeg hører så mange solskinnshistorier fra dere andre, og trøster meg med at det blir bedre når ungen kommer ut. Kanskje realiteten blir større når vi har vært på ultralyd og fått sett gullet vårt. Og når han også får kjenne de første bevegelsene. Foreløpig har de bare vært forbeholdt meg, da de er så små og kortvarige.
Januarnurk-2010 Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 Den blivende pappaen gleder seg stort til det som skal skje!! Når vi endelig bestemte oss for å prøve og ble gravide med første forsøk fikk han kjapt en utrolig ro over seg, mye mer enn meg faktisk!! Han er utrolig omsorgsfull på alle vis, bærer tungt, gir massasje til trøtte føtter og sliten rygg, lager verdens beste og sunneste mat og støtter meg i alle bekymringer og gleder. Han fikk "hakkespettboken" av en kompis og slukte den rått samme dag. Det er så kos å se ham slik og utrolig kjekt å se og høre ham når han kommer hjem og forteller om flotte tilbakemeldinger fra kollegaer og venner når de har fått nyss i at det er barn i vente! Dog ble han ble litt fortørnet da han hadde lest i boka si om inntil 6 bleieskift til dagen!!! Tror han blir en kul pappa, som har masse å gi til barnet vårt:-)
jubaloooo med to stk Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Sambo er veldig bra. Betalte alle mammaklærne mine, ettersom jeg ruget så fikk han betale syntes han. Har kjøpt seg "verdens beste pappa"-boken som han ligger å ler av i senga om kveldene. Ellers så ligger han ofte på sofaen med meg å stryker over magen og vil gjerne kjenne om det er noe spark, men de kan ikke kjennes på utsida ennå. Han blir en veldig bra far, moden og reflektert. Har nok et bedre lag med barn enn meg...kremt...hehe. Han håper på gutt, men det er vel mest fordi han vil bli så overbeskyttende om det blir en jente.hehe.
frøy@ Skrevet 9. november 2006 #18 Skrevet 9. november 2006 Koselig å lese litt om de vordende fedrene.. :-) Min er veldig snill og god og synes magen min er ganske interessant for tiden.. :-) Han har kjent spark mange ganger nå, og fikk et mer nært forhold til magen etter at vi var på UL. Nå går han og maser på tulla vår om hun ikke kan komme ut snart, for han synes det er så lenge å vente til i begynnelsen av mars..søt han..men hun må gjerne vente med å komme til i mars så hun kan vokse seg stor og sterk.. :-) (også hvisker han til henne støtt og stadig at hun ikke skal høre på moren sin..) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå