Gå til innhold

Jeg vil flytte fra samboeren min....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men hvordan går man frem? Vi har felles leilighet og bil for ikke å snakke om ungen. Jeg gidder faktisk ikke mer tull nå og han har også sagt at han ikke føler vi er kjærester mer, men bare venner, jeg vet ikke om jeg er enig i at vi er venner engang. I førsten ble vi enige om å prøve mer, men føler ikke han gidder å anstrenge seg. Blir så lei meg, det var jo ikke sånn som dette det skulle bli.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så leit.

Vel, det er vel bare å sette igang med alt det praktiske. Har selv vært med på brudd i langvarig forhold, dog uten barn. Syntes først det var en uoverkommelig haug med ting som måtte ordnes, men når vi først begynte så gikk det greiere enn jeg hadde trodd. Vi eide en felles leilighet, men han ville ikke bli boende i den. Så jeg kjøpte han ut, for jeg ville ha den. Beste investeringen jeg har gjort (den har økt ca. 1 mill i verdi siden den gang, det er nå 5 år siden). Vi hadde også felles bil, den ville HAN beholde, så det var med på å kjøpe han ut av leiligheten. Du kan også finne ut hva alle tingene deres er verdt (kjøpspris minus slitasje osv), og fordele dem mellom dere. Det tar litt tid, men når du begynner på et skjema så legger du ting inn fortløpende og vips har du litt bedre oversikt.

Så er det jo å finne en fordeling på samvær med barnet og sånt...

Lykke til!

Skrevet

kan ikke hjelpe deg, men du kan kanskje se inne på aleneforeldre debatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...