Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Mulig et dumt spørsmål. Men det er jo mange som undersøker livmortappen for å finne ut om man er gravid.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Heisann...ja jeg har undersøkt meg selv faktisk..litt vanskelig å komme til sånn på slutten, men det går..jeg var hos jordmor og ble sjekket første gang, og fikk fortalt jeg hadde åpning på ca 1 cm..etter det har jeg fulgt nøye med... den er i allefall større nå en uke senere... også det mest gøye er jo at jeg kan kjenne hodet på babyen min:)men skal du prøve er det sinnsykt viktig med rene hender......pga infeksjon..lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Oj, da klarer du å komme kjempe langt inn, hvor lange fingre har du? Da kan vi sammeligne om jeg kommer inn på meg selv uten å prøve!
Mille-k Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Kan ikke fatte at man kan kjenne åpning på seg selv. Men ingenting er vel umulig. Har en venninne som utdanner seg til jordmor og vet at hun har brukt lang tid på å lære seg dette skikkelig. Og hun har vært med på endel fødsler etterhvert. Jeg synest det var sinnsykt vondt når de kjente etter hvor stor åpningen var, så å begynne å grave oppi der selv.. nei takk.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Hvordan kjennes livmorstappen ut om man har 1 cm eller 2 cm åpning? jeg måtte jo kjenne etter nå- etter en grundig håndvask og syns tappen min var utrolig bløt og flat og veldig slimete.. er dette bra eller dårlig med tanke på modning osv?
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 hvordan fungerer det da?? hva skal man kjenne etter, samenligne med?
trenger å være anonym nå Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Bør man ikke være litt forsiktig med dette. Iallfall for de som ikke har termin før noen uker til. Var inne på kontroll hos jordmor pga mansse mens murringer. Og hun kjente etter en gang bare, men sa at hun ikke ville kjenne etter så mye. Pga at dette kunne provosere fram rier....
Gjest leelu23 FØDEKLAR Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Ja det var det jeg også tenkte.. Er det ikke en grunn til at jordmødre / leger ikke vil rote "oppi der" før folk er 39/40 uker på vei.. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå