Gå til innhold

Følger dere leggetidene slavisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt her blir noen ganger så innmari trøtt på ettermiddagen, og gjerne en time eller to før leggetid.. Er så i tvil om hva jeg skal gjøre da.. Om jeg lar han sove litt da, så blir han jo vanskelig å legge han senere, og hvis jeg prøver å holde han våken blir han jo bare overtrøtt..

Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å holde jenta vår våken fra fire og til hun legger seg rundt syv. Det har hendt at hun har fått lov å sove til halv fem, men da må vi vente med å legge henne til halv åtte-åtte. Men som hovedregel har vi "ikke sove etter klokka fire på ettermiddagen".

Skrevet

Her prøver vi å unngå soving etter kl 19, men snuppa legger seg ikke før 21 - 21.30. Er 8 mnd. Er ikke mer enn 2 - 2,5 timer etter siste duppen og til hun da legger seg. Men som oftest har hun duppen sin tidligere, alt fra kl 15.30 til 18.

Legger henne nesten alltid til samme tid, for det er da hun er trøtt... :o)

Skrevet

Hei du, vesla her følger tiden slavisk selv om hun kviler etter fire. Har prøvd noen ganger og holde ho våken men da ble ho så sint i forkant av leggetid at det droppet jeg! Legger ho til fast tid likevel og det går greit selv om ho ikke er kjempetrøtt!

Skrevet

Nei, jeg følger ikke leggingen slavisk, men det gjør han!!!!

Om han har sovet til f.eks 17.30-18 så vil han fortsatt legge seg for natten kl. 19. Dette er når vi er hjemme når det er leggetid. Er vi borte så blir han ikke sur og grinete hvis han ikke får lagt seg kl. 19 da.

Skrevet

Takker for svar!! :o)

Vi får nok bare prøve oss frem. Har hatt en del problemer med å legge han, skriker så fort vi legger han i senga.. Og på dagtid så sovner han helst ved puppen. Har prøvd å holde han våken etter fire og til leggetid, men da blir han bare overtrøtt og skriker fælt og lenge når vi skal legge han. Så da blir det i og ut av senga mange ganger før han vil slå seg til ro. Han pleier heller ikke sove så lange intervaller på dagtid, så da får vi heller prøve at han kviler etter fire om han blir trøtt, og fortsette å legge han til fast tid..

Skrevet

Nei,gjør ikke det.. Før la han seg ca kl 19 hver kveld,men nå har han plutselig fått dagens bæsjebleie inn i rutinen på kvelden og det er da rundt 19...hehe.. så nå legger han seg 19.30 og sovner ganske fort.

Han får sove når han er trøtt,men stort sett våkner han fra ettermiddags luren mellom 16 og 16.30 og er da våken frem til leggetid :) Hender han sover litt i 17 tiden uten at det blir noe problem å legge han til tiden.

Skrevet

Snuppa er i seng et sted mellom kl 19 og 19.30.

Tidligere stresset jeg veldig med at hun ikke skulle sove etter klokken 16, slik at hun skulle være trett ved leggetid. Resultatet var en overtrøtt og grinete unge ved 18 tiden. Nå sover hun siste luren i fra kl 16 - 16.45 sånn ca. Til tross for dette, så er hun like trøtt ved 19 tiden, og sovner godt inn ved 19.30.

Skrevet

Eg ville prøvd med et lite bad vist det bare er en time før ligge tid. Det drøyer ut tiden. Funker bra her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...