Gå til innhold

Strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et tips for noen uker siden om en krem som hjalp mot strekkmerker. Men det eneste jeg husker er at den var å få kjøpt på Body Shop. Noen som kan hjelpe meg med hva den heter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har nettop kjøpt den selv, fikk den anbefalt av ei veninne. Jeg er bare i uke 13, men bedre føre var enn for seint ute : ) Det er en slags roll on, jeg smører den på om kvelden på mage, bryst, og langs sidene. Den kleber ikke no særlig. Kosta 129,- kr.

cocoa butter

MOISTURING STICK

Dry skin

Skrevet

Hei!

Vi gikk inn på Body Shop og sa vi ville ha noe mot strekkmerker. Da fant han en liten rosa flaske med e-vitamin olje, og en stor boks med Cocoa Butter tror jeg den het. Lukter neste som kakao-bønner (?).

Spør de i butikken, de vet hva de jobber med ;)

Skrevet

Jeg tror desverre det er bortkasta penger å kjøpe en sånn krem. Enten så har man anlegg for å få strekkmerker, eller så har man det ikke. Tror man nesten bare må leve med det...

Skrevet

må nesten si meg enig med Febjenta. strekkes magen mye nok så kan du smøre på hva du vil uten at det hjelper..

men for velvære er jo det å smøre magen godt da..

Skrevet

Bioterm har en krem som heter "strech marks preventer". Jeg har brukt den i alle mine 3 svangerskap og har ikke et eneste merke.

Skrevet

jordnøtt olje har jeg hørt er bra...for mage og brystvorter...

Skrevet

Jeg har hørt at E-vitaminer er bra for strekkmerker, og at det må komme innenfra i form av vitaminpiller.

Skrevet

Det er mye mulig at det ikke fungerer, men kjennes greit å ha gjort et forsøk. Hvis magen blir å se ut som rompa mi er det ikke mye håp : ) Men litt egenpleie om kvelden er bare godt!

Skrevet

Hei er 24 +4 idag og smører og smører selv. Har gjort det fra første dag så å si. Har brukt babyolje, hvetekimolje og kremer, men puppene har fått mange strekkmerker. Har de siste dagene sett at det er flere som begynner å dukke opp. Tror egentlig ikke det hjelper så mye å smøre seg, men jeg skal nå fortsette uansett.

Det kan nå ikke skade uansett mener jeg

Skrevet

Strekkmerker er nok genetisk ja, men om man smører kan man redusere de ganske mye. Jeg har strekkmerker etter forrige svangerskap, men langt fra så mange som min mor har. Smør i vei, jenter! Body-shop har supre produkter!!!

Skrevet

Var idag å skulle kjøpe cocabutter kremen til 149,-

Jeg er egentlig arvelig belastet med strekkmerker, men i første svangerskap brukte jeg cocabutter med stor suksess!!! Har 4-5 strekkmerker under trusekanten...

Men denne gangen kjøpte jeg peach kremen, fordi jeg ikke klarer lukten av cocabutter denne gangen...sukk!

Håper peach'en er like bra.

Brukte cocabuttersticken sist også, den funket bra den.

Skrevet

Dere kan altså redde det ytterste hudlaget ved å smøre med olje som strekker inn i huden. Det er når det kommer helt til det yttre laget det mister pigment o.l.. helt sant:) men som sagt strekker man huden til det aller aller maximale..i tillegg til at det går alt for fort endten ut eller inn så nytter ikke noe......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...