Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekker dere babyen hele tiden når h*n ligger og sover i vogna ute?

Jeg var på besøk hos en venninne som sa jeg var en veldig rolig mor. Ble usikker på om det var ment som kritikk eller kompliment.

Jeg ser til jenta mi ca hvert 45 min når hun ligger ute og sover. Er dette for lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil ikke si at du er en uansvarlig mor...

men selv lar jeg aldri datteren min ligge ute å sove alene.... eg er nok det man kaller en "overhysterisk" mor... er så redd for at noe skal skje med henne.... at noen tar henne eller noe sånt... så jeg er ute med henne hvis hun sover i vognen eller triller henne inn i gangen....

hadde jeg derimot fått vognen med opp på terrassen hadde jeg latt henne ligge ute.....

Skrevet

oj...sjekker hvert 5-10 minutt jeg.. hønemor?? neida ikke i det hele tatt...hehe..

vi er forskejllige, men hadde kansje sjekka litt oftere...

Skrevet

Du sjekker så ofte du føler at du må. På kvelden når snuppa vår har lagt seg i syvtida, er det ikke sikkert jeg sjekker henne mer enn en gang før jeg legger meg, men jeg hører henne jo. Sover hun ute, sjekker jeg kanskje hver halvtime, men kjenner på meg når hun våkner, og om hun har det ubehagelig, sier hun i fra. Noen ganger ligger hun bare våken og venter til jeg kommer. Alt sånt må man bare føle selv hva som er best for en selv, og du gjør helt sikkert det som er riktig for deg. Men det er ikke sikkert det er riktig for andre.... Vi mødre er jo også forskjellige, akkurat som barna våre. Og vi vet hva som er best for vårt barn.

Skrevet

Synes ikke du er uansvarlig, jeg...

Regner med at du enten ser vogna eller at den står på et sted som ingen kan komme bort til vogna (eks en veranda). Du er vel i nærheten eller har babycall så du hører om jenta di vil opp...

Hun sier garantert ifra når hun vil opp, og sier hun ingenting så kan du jo bare slappe av...

Jeg bruker ikke å sjekke etter når jeg legger Karsten ut for å sove, ikke på kvelden heller... Men jeg vet jo at han ligger trygt, godt og passe varmt, da... På kvelden kan det gå 2-3 timer før jeg ser til ham, faktisk! :o)

Er det ikke godt å være så avslappet, da?! :o)

Skrevet

Enig med -carina- her. Selvsagt må de som føler for det sjekke hvert 10 minutt, men for meg høres det veeeldig slitsomt ut.

Har sagt det før og sier det igjen; noen mødre er litt for hysteriske for min smak... Må være tungt...

Skrevet

Nei,syns da ikke det.. Godt å ha ett litt avslappet forhold til babyen. Sjekker ikke ofte til gutten min heller når han sover,men står rett på utsiden av vinduet så hører han med en gang han vil noe liksom :)

Sjekker heller ikke til han mange ganger etter leggetid,blir nesten overrasket hvis jeg husker å stikke hodet inn døra hans før jeg selv legger meg..hehe :)

Skrevet

Nå følte JEG meg litt uansvarlig her, for jeg sjekker ihvertfall ikke hvert 45. minutt:-) Sjekker nesten ikke jeg når hun sover ute, og heller ikke på kvelden. Sambo sjekker mer på kvelden da.

Hører jo veldig ofte etter om hun er våken når hun sover ute, enten så er vinduet åpnet eller så åpner jeg det hver halvtime eller noe slik.

Skrevet

Samme som Luca...sjekker sjeldent jeg gitt. Har på babycall om hun sover ute, men inne bruker vi ikke det. Ser til henne når vi legger oss, that´s it.

Sjekker dere hvert 45. minutt om natta også eller?

Skrevet

Synes du høres veldig ansvarlig ut, og barn har godt av mødre som ikke stresser med alt. Selv ville jeg ikke lagt han ute uten å sjekke hvert 10 minutt, i tilfelle en katt finner vegen opp i vognen, men inne og om natta sjekker jeg bare når jeg hører noe.

Skrevet

Etter min kjære mor fortalte om en bejent som passet en unge, satte ungen utenfor butikken, kom tilbake 10 min etter da det lå en katt oppå ungen. Ungen døde desverre. Er ikke hysterisk mor men den satt. Liker ikke å la henne ligge alene ute. Setter på myggnetting og sjekker henne ofte.

Skrevet

Man får kjøpt katte-netting som er tykkere og gjør at kattene ikke får lagt seg oppå babyen.

Skrevet

Synes det virker som om HS har en høyst fornuftig løsning.

Skrevet

Når hun sover ute har jeg myggnetting på, babycall, og hun står nede under taket utenfor. Vi har stor hage og lang innkjørsel så ingen som ser henne fra veien. Jeg ser henne fra vinduet, og åpner vinduet innimellom for å høre i tilfelle det skulle være nmoe galt med babycallen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...