Gå til innhold

Spotting 4 dager over IKM, hva er det?

Anbefalte innlegg

Min TR kan man normalt stille klokken etter.

Jeg har hatt gravidsymptomer i to uker.

Tester sylsvakt positivt eller negativt om hverandre.

Hadde kort liten tynn brunaktig utflod i dag, varte ikke mer enn maks 5 min.

Er dette mest sannsynlig tegn paa at TR er rett rundt hjoernet eller at jeg kan vaere gravid? Evt hvorfor det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7012428-spotting-4-dager-over-ikm-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg ventet TR paa loerdag og begynte aa spotte brunt den dagen. Trodde lopet var kjoert og dro ut og shoppet MASSE. Men spottingen bare fortsatte den, brun utflod og litt vannaktig. Naa har jeg testet svakt positivt og er nok gravid ja. Det er visst mange som har litt saann spotting rundt IKM. Krysser fingrene for deg!

Annonse

Sonia! Gratulerer så mye med spiren!!

Det er jo sånn at når det befruktede egget fester seg i livmoren gir det beskjed til kroppen om at tr ikke skal komme. Hvis det er sånn at spottingen er "rester" etter forrige mens som allerede er produsert så vil jo den etterhvert komme ut... Høres ikke dette litt logisk ut da?

Takk Sonia, koselig at du krysser fingrene, det trengs naa.

Selv om jeg er i 1 pp, saa er det grunner til at jeg maser litt akkurat naa. Litt fakta:

Jeg har vaert gravid 3 ganger i mitt liv.

De to foerste endte i MA uke 5/6 en gang.

Den tredje endte i barn, som har det utmerket.

Alle tre graviditetene ga meg bloedninger i ca uke 5/6.

I de to foerste var dette tydeligvis fordi det ikke skulle bli noe av.

I den tredje var det tydeligvis, som noen sier, rester av mens.

Hadde en ordentlig baade brun svak og saa klar, sterk og roed runde.

Naa tror jeg kanskje at jeg er gravid igjen.

Jeg har veldig svakt pos tester, men kjenner at det jobber i magen og er snart en uke over IKM. Jeg har aldri forsinket TR til vanlig.

For de fleste her inne er maalet aa bli gravid og faa en positiv test. For meg er det bare foerste etappe, og mitt maal er som sagt selvsagt aa bli gravid, men vel saa mye aa faktisk komme til uke 8!! Det er paa en maate mitt kritiske punkt.

Saa...dersom jeg skulle vaere gravid naa, saa er jeg faktisk paa kommende loerdag 5 uker paa vei, og det betyr at jeg beveger meg inn i det som de to foerste graviditetene var den kritiske fasen. MEN, det kan jo hende at det, som sist, da de ble barn av det mener jeg - at jeg naa begynner med smaabloedninger som skal forsvinne og saa er i alt i orden likevel...

Altsaa...jeg hadde en svak brukaktig, meget tynn utflod i gaar og litt mensmurringer. I dag er jeg tilbake til aa kjenne at det jobber paa i magen, men ikke paa mensmurremaaten.

Gud, dette ble skrekkelig langt og sikkert veldig utydelig, men med de bare saavidt positive testene, og noen ganger helt negative, ingen TR, langt over tiden til aa vaere meg og mye symptomer, saa blir det litt flashback til alle tre gangene foer jeg har har vaert gravid. Det er bare aa vente, og kanskje ta en test i morgen eller noe.

Mandag stikker jeg til legen dersom ingen endring, og sjekker opp. Da er jeg godt og vel en uke over IKM og dersom gravid, godt 5 uker paa vei.

Ved 3. graviditet, som ble barn, fikk jeg ultralyd i uke 5, grunnet bloedning og 2 MA fra foer. Ultralyd da viste at alt var helt i orden, og det var selvsagt betryggende.

Om ikke annet, saa var dette fint for meg aa skrive naa =o) Og jeg faar bare vente litt til.

Hva med dere andre uke44etternoelere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...