Gå til innhold

jeg blir sprø!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fødte for to uker siden, og hun er snill som dagen er lang. men det er jo umulig å planlegge noe så enkelt som en trille tur! nå var jeg sikker på at hun skulle våkne til mat for snart en time siden så vi kunne gå ut etterpå, men neida, hun sover søtt enda..og jeg kan ikke gå ut og risikere at hun vil ha mat på tur for det er kaldt ute..

og jeg blir sprø av bare å gå inne og ikke komme meg ut hver dag..og enda har jeg mannen her så jeg skal vel strengt tatt ikke kalge, men jeg blir snart gal.....

hvordan løser dere andre dette? jeg begynner snart å grine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke pumpe deg og ta med flaske ut? Jeg bruker bare å kle på vesla mi selvom hun sover hvis jeg skal ut-det kan være feil-men det funker for oss i hvertfall:)

Skrevet

jeg fikk beskjed av helsesøster om ikke å pumpe meg før tidligst om to uker for at ammingen skulle være ordetlig i gang. og tar ejg med melken ut vil den jo bli kald?? den må jo varmes? er førstegangs og kan ikke helt dette..

men jo, jeg kan kle henne mens hun sover, jeg trodde bare hun skulle bli ulten kjapt...

flrere gode råd til meg?? takk for svar

Skrevet

Nei, ikke pump... mitt råd er å slappe av og ta livet med ro. Plutselig en dag oppdager du at du er på farten med junior på slep et eller annet sted hver dag, og det kommer tidsnok. Du har nettopp født og du trenger å komme deg samt bli kjent med den nye verdensborgeren!! Det er en grunn til at man sier at barseltiden er på 6 uker, du skal bli ferdig med renselsen, komme deg litt i form og bli kjent med barnet. Etterhvert skjønner du bedre og bedre hva hun ønsker/trenger. De første ukene er litt kaotiske, sånn er det for alle. Amming i 'tide og utide' og lite søvn. Men det snur seg snart. Hvis du er desperat etter å komme deg ut i frisk luft, så er det jo bare å trille litt rundt i nabolaget og hvis hun da blir sulten kan du dra hjem og amme. Hvis du føler at du er klar for å amme 'offentlig' kan du jo ta en tur på et handlesenter og trille der - mange steder har de jo nå egne ammerom også. Men er det voksenkontakten du savner går det jo an å be venner om å komme til deg også da.

Kos deg masse nå, denne tiden får du aldri tilbake! Om bare et par måneder synes hun ikke lenger det er noe spennende å ligge på brystet ditt og slappe av.... går fint an å se en film mens dere ligger på sofaen og slapper av sammen. :)

(ja, utpumpet melk må varmes(hvertfall til så små), dersom du absolutt skulle hatt med morsmelk ut for å gi på flaske så kan du ha med varmt vann på en termos så du varmer melken i vannbad, men det beste er jo å gi fra originalbeholder.. Om et par uker kan det være greit å pumpe litt og prøve med flaske, for det er mange som venter for lenge med å prøve flaske og får babyer som nekter å ta flaske, da blir det vanskelig med barnevakt.. og om noen mnd kan det jo være greit å ta en tur ut alene også!! )

Skrevet

takk bubbles! ;O)

jeg er bare vant til å være veldig aktiv, og så frem til å føde så jeg var litt mer mobil, og jeg er i kjempeform, så jeg må tvinge meg selv til å ikke gjøre for mye. vurderer dog å finne frem step maskinen..det kan jo ikke gjøre noe så lenge jeg ikke blir sliten?

vi veide henne idag og jeg ser jo at selvom to uker er alt som er gått så vokser hun fort, så det er viktig å være her nå, og ikke angre allerede om ett halvt år.

vi skal prøve flaske om en to tre ukers tid for vi må ha brnevakt noen timer i desember allerede, men jeg tror det går bra. hun er en rolig liten unge, mye fordi vi ikke stresser med noe rundt henne.

til tider blir jeg bare sprø for ingen fortalte meg om denne følelsen av å bli sperret inne, og følelsen av å ikke kunne gjøre noenting de første ukene eller mnd. og voksenkontakten er det ikke mangel på, vi har bare hatt to dager etter fødsel uten besøk...

men jeg villle ikke vært henne foruten og jeg får dårlig samvittighet når jeg tenker som jeg gjør, for hun er jo verdt alt sammen unasett.

jeg tror bare jeg er litt sliten...

men takk for svar! ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...