Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Vet at det hjelper mot bl.a. snopesyke...og at det hjelper på "lysten"...men kan man ta det mens man er gravid?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Mener du kan det ja....hjelper ikke sink også mot halsbrann og sure oppstøt da..?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Det kan du nok ta. Jeg fikk beskjed om å ta det før jeg ble gravid, jeg. Vet ikke hvorfor. Og jeg tar det enda, for jeg har glemt om jeg skulle slutte eller ei. Tror ikke det er farlig å ta vitaminer og mineraler generelt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Hei! Hvis du tar trankapsler eller multivitaminer, skal du ikke ta sink ekstra ved siden av, fordi det er sink i trankapslene eller i multivitaminene, en skal ikke ta for mye vitaminer heller. De fettløslige vitaminene skal en ikke ta for mye av,hør på apoteket, det var der jeg fikk denne beskjeden.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Hei. Kan ikke huske at det står i noen av mine lærerbøker at Sink er bra for snopsyke. - Sink er bra for sårheling. Det som hjelper mot snopsjuke er Chrom eller Krom. (det samme, men bare forskjellig stavemåte) - Du får kjøpt det på Apotek, Bandagist og Helsekost. Det er helt trygt å ta rene vitaminer, mineraler og fettsyrer når man er gravid. Det man skal være forsiktig med er urteblandinger etc, dette fordi det finnes lite eller ingen dokumentasjon på om det er skadelig for fosteret. Anbefaler dere å følge anbefalte doseringer på boksene i perioden du er gravid, skulle man mot formodning få i seg for mye av A og D vitamin er dette skadelig for både deg og barnet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Sink er bra for bindevevet.. ERGO: bra for hud kvaliteten... pluss den bygger opp å styrker cellene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå