marihon Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Hei Jeg har noen spm ift. troll vinterdress og håper at noen kunne svare....Jeg er så usikker på om ullforet er satt inn riktig da jeg må dra opp glidelåsen 2 ganger (altså både på ulldressen inni og ytterdelen). Min 3 åring trekker ned feil glidelås da det er 3 forskjellige som kommer frem etter ytterdressen. Så er det slik den skal være eller er ulldressen satt inn feil? Dessuten lurte jeg på om denne dressen skal impregneres etter hver vask?
Gjest Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Mener at du får to glidelåser å dra opp ja...., men vi har funnet ut at det er mye enklere å ha ulldressen for seg selv. Det er lettere for 4-åringen min å kle seg selv da. Bruker den altså som en egen ulldress under. Jeg har ikke inpregnert dressen en eneste gang, men tror jeg burde gjort det nå. Har brukt den siden januar og vasket den ofte... Vet du forresten hvilken imprengnering som skal brukes?
junim@mm@ Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Hei! Når du skal sette fast foret i dressen, nå du vrenge foret. Altså foret skal festes i dressen på vrangen. Da bruker du glidelåsen som lukker ulldressen til å feste i ytterdressen. På ytterdressen er det altså en ekstra glidelås som skal festes i ullforet. Håper du ble klokere... Jeg har ikke imprignert min dress, men den er brukt i 1,5 sesong, så det burde kanskje gjøres...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Det er nok dessverre helt riktig. Trolldressen er litt rar, men er veldig fornøyd med den likevel. Sånn ellers. Har også tatt løs innerdressen og han tar på den først og dressen utenpå. Hadde også det problemet med at han dro i feil glidelås. I tillegg vrengte innerdressen seg da han tok av dressen. Masse krøllball når den innerdressen var festa på ytterdressen. Mye bedre nå ) Dressen skal i allefall ikke vaskes med skyllemiddel. Man anbefaler vel å ikke vaske dressen for ofte, helst bare skylle av det verste. Samt å impregnere den av og til. Man får kjøpt sånn impregneringsmiddel som man kan putte i vaskemaskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå