Gå til innhold

eehh..kanskje litt teit spm men jeg lurer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det ann å bruke o.b når man har mensen etter man har fødet? eller hvordan er det? tenkte på at ting kanskje har blitt litt større og sånn jeg.. og hvor lenge bør man helst vente før man begynner med o.b igjen etter en fødsel? og har det noen betydning om man har sydd der nede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal prøve så godt jeg kan å svare på spørsmålet ditt: når du føler for det, (jeg orket nemlig ikke tanken på å ha noe som helst "oppi der" leeenge etter fødselen), kan du jo bare prøve med en ob, (det er sikkert lurt å vente til etter 6-ukerskontrollen). Bruk bind samtidig, så er det ikke krise hvis du må opp en størrelse i ob. (Mengden blod kan jo også forandre seg etter fødsel. Jeg f.eks. blør som en gris i to dager, så kommer det bare litt. Nå 17 mnd. etter fødsel.).

Skrevet

det fikk jeg ikke noe info om, men jeg har tidligere mistet i spontanabort. og da er de veldig påpasselige med å fortelle deg at du ikke skal bruke tamponger til du har blødd ferdig. pga faren for infeksjoner. jeg ville ikke brukt tamponger under renselsen, dvs den den blødningen du har etter en fødsel og den første tiden etterpå. Men når du får igjen menstrasjonen etter det er det sikkert OK å bruke tampong igjen. Kommer ko sikker an på hva man føler selv, om man er øm etter sting osv...

Skrevet

jeg har brukt ob etter fødselen. nicolai er 7 uker, og jeg brukte det forrige uke. var ikke vondt, men jeg ble faktisk sår helt ytterst i skjeden. aner ikke hvorfor, men kanskje fordi skjeden er tørrere etter fødsel. har ihvertfall gått helt fint, utenom det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...