Gå til innhold

Aaargh...:( Les.. ang NAV

Anbefalte innlegg

ringte trygdekontoret idag.. de lovte meg svar på søknaden min om overgangsstønad innen en mnd. om jeg ikke fikk svar ennå, skulle de gi lyd fra seg. nå er det den sjette uka...

så her sitter jeg da.. fått engangsstønad, men det er også alt jeg har. fint å vite om jeg får overgangsstønad eller ikke...

får leilighet den 1 des. og jeg må jo ha noe å betale denne med og betale alt annet te barnet mitt...

så nå aner jeg ikke hvor jeg står egentlig:/ alle sier jeg har krav på den, men har ikke fått svaret ennå, så...

når jeg ringte, så var det bare en sur dame, som sa at de jobbet med den nå og at da var det sikkert ikke så lenge te jeg fikk svar... huff...*nervøs*

noen som har erfaring med trygdekontoret og overgangsstønad?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7009956-aaargh-les-ang-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

men Venter gutt 6.12 høygravid:

jeg går på vgs nå fram til des og nå får jeg 3100 i bortebo stipend i mnd.. men i des skal jeg jo flytte hjem igjen... trur du dette har noe å si på overgangsstønaden? jeg kommer jo ikke til å fortsette å få bortebo stiepnd..

nei det har ingenting å si...

har hatt overgangstønad noen år selv jeg, når jeg var alene med dem to jeg har fra før....

når har du termin forresten??

har omsorgslønn på minstemann jeg som utgjør ca 4000 år mnd brutto og fikk ingen reduksjon i stønaden av den grunn...

Annonse

klart en må jo hjelpe til så lenge en kan svare...

jeg husker jo usikkerheten selv når jeg ble alenemor for noen år siden...

du får jo litt å henge fingrene i du da, alene med en liten baby??

håper du får litt hjelp fra familie og venner om ikke annet...

hø.. når skal du få høre kjære du:)

jeg er ikke alene om dette barnet.. eller... jeg har type(barnefar), men han bor et stykke unna der jeg skal bo og han er kun lærling. økonomien hans egner seg ikke for å forsørge meg og barnet, og han selv. det går ikke så bra mellom oss nå heller:( han takler det å skulle få dette barnet annerledes enn meg. var absolutt ikke planlagt, men jeg gleder meg likevel:) men det klarer ikke han og det skaper problemer oss imellom... men han skal stille opp for barnet da, sier han...møte henne og ha henne faste ukedager evt. dumt forklart, men skjønner du masse familie og venner stiller opp da..

bare koselig at du balnder deg:) men har lurt litt på det selv.. siden jeg nå får bortebo stipend, og skal ut i permisjon, så har jeg lest at jeg skal få støtte fra lånekassa under permisjonen og... men det jeg lurer på da er om dette kan omgjøre størrelsen på overgangsstønaden min?:/ eller har det ikke no å si at jeg mottar fra lånekassa og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...