Gå til innhold

Flere enn meg som IKKE skal på tidlig UL?!

Anbefalte innlegg

Er 8+3 på vei nå. Blir bare litt småstressa av å lese alle her inne som får sett spiren sin tidlig.. Jeg snakket med legen min og hun mente det overhodet ikke var noen grunn til å foreta innvendig UL hvis man ikke tidligere har hatt dårlig erfaring, har småblødd noe eller det er annen grunn til bekymring. Jeg har selv en haug av gravid-symptomer (kvalme, vonde bryster osv) - som jo visstnok skal være et tegn på at alt er bra med den lille krabaten inni meg.. Men skulle jo selvfølgelig veldig gjerne sett et bankende hjerte og vite at alt var bra allikevel! Er så leeeeeeenge til den obligatoriske UL i uke 17/18!

Fortsetter under...

Med mindre legen min sier at jeg MÅ, har jeg ikke tenkt meg på tidlig-ultralyd. Enig med deg, i at det er lenge å vente (jeg er bare 5+3) men så lenge ingenting sier meg at noe er galt stoler jeg på at kroppen min gjør jobben sin på en god måte!

Lykke til med tålmodigheten!

Denne gangen kommer jeg til å be om tidlig ul, uansett symptomer og tegn. De to tidligere gangene har jeg ikke hatt planer om tidlig ul, men fått det pga blødninger. Forrige svangerskap endte i ma, og nå vil jeg svært gjerne se om alt står bra til i magen når jeg er en 10-12 uker på vei, dersom jeg kommer så langt.

5+0

Annonse

Jeg skal heller ikke på tidlig UL, men det er ikke fordi jeg ikke vil, det er fordi jeg har ingen andre muligheter enn å vente til legen søker meg... Men jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei, så jeg håper jo at legen skal henvise meg tidlig for å fastslå termin... Men jeg tror jeg er 11+6,så jeg blir nok ikke uansett å få komme så tidlig i UL...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...