Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Skal jeg bare bruke den når jeg skal pupe meg eller?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 8. november 2006 pumpe :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2006 Kan d bli lettere å venne han av med skjold nu?
Brillemamma Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Hvilken spray?.... Og siden du har brukt skjold, kan jeg spørre deg om hvilken type? Og fungerte det bra for dere? Bruker du skjold fordi han suger feil?...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2006 Bruker medela sitt i str. small! Har brukt det fordi han ikke tok det ene brystet ordentlig, fikk liksom ikke tak! Fungerer kjempefint :-) Men dem sier jo at man gradvis kan miste melken når man bruker det? Så har pumpet en del også da for å fått tømt ordentlig!
Brillemamma Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Ja, har hørt det jeg også.. Jeg sliter sånn med å få han til å ta brystet skikkelig, så jeg er sååå sår nå. Og han driver å river og sliter fordi han får så mye luft i magen sin... Er vel ikke sikkert skjold er tingen da, det er vel lett for at han river det med seg ut når han driver på sånn? For de sitter vel ikke så godt fast...eller?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2006 Har ikke vært plaget av at det ikke sitter godt! Men man kan fukte det eller smøre ett tynt lag med purelan, så sitter det :-)
Brillemamma Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Okay! Flott, da skal jeg prøve det! Hadde gitt opp ammingen nå nesten, men er jo verdt å prøve med skjold! Håper det funker!! Tusen takk for svar og tips!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2006 Så bra :-) Om den sprayen: Oksytocin er et naturlig forekommende hormon. Syntocinon nesespray inneholder syntetisk fremstilt oksytocin. Preparatet virker sammntrekkende på muskulaturen i melkekjertlene slik at melken presses ut. Dette gjør at barnet kan suge ut melken samt at sårhet og sprekker i brystortene forebygges. Smerter ved diegivning og pumping opptrer i langt mindre grad. Bruksområde: Lettelse av diegivning, smerter ved diegivning eller pumping. Ved stuvning av melken og forebyggende mot brystkjertelbetennelse. En ting om skold, prøvd chicco sine, er ikke til å anbefale. Men medela er super :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2006 Og du tenger ikke koke skjoldene hver gang sa hun på apoteket er nok å skylle dem i varmt vann! Koker dem av og til jeg! :-)
Brillemamma Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 Supert, da slipper jeg stresset med koking etter hver gang! Da styrer jeg unna chicco sine skjold iallefall! Nå ser jeg plutselig lysere på alt, når jeg vet det finnes en ting som jeg ikke har prøvt som kan funke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå