Gå til innhold

Hei igang født en datter!

Anbefalte innlegg

Lurer bare på hvordan det går med dere? Siden vi er i samme bydel, så er jeg litt nysgjerrig på hvordan disse barselgruppene fungerer. Har du hatt noen erfaring med disse ennå. Du har vel sikkert møtt noen på helsestasjonen. Jeg har et åpent forhold til barselgrupper generelt, men tror vel at jeg kanskje vil ha behov for å trille litt alene eller med en eller to i begynnelsen. Høres ut som det av og til kan bli litt vel mange å forholde seg til.

Hva tenker du? Hvilken helsestasjon bruker du, er det Voksen?

Blir takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7009193-hei-igang-f%C3%B8dt-en-datter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Skjønn

Her er alt bra. Hun spiser og utvikler seg godt:-)

Helsestasjonen har tatt oss godt i mot, de visste om at babyen hadde to mammaer (sikkert fra papirene fra riksen).

Helsesøster setter opp en barselgruppe ut i fra når man har født (ca 6 stk i gruppa). For min del har denne gruppa fungert svært dårlig! Det var ikke særig rom for noe "annerledeshet" der. Nå kan det hende jeg tråkker på noens tær, men jeg er av den oppfatning at menneskene i vår bydel generellt er mer fordomsfulle enn ellers i Oslo. Alle helsestasjonene i vår bydel er slått sammen til en stor, den ligger ved nav inne på området til gardeleieren.

Hvis du skal stille så konkrete spm, synes jeg det er bedre at du bruker min mail adresse. Du er jo på mailinglista til partnerbarn, der du sikkert også har spm om barselgrupper fra.

Håper alt er bra med dere og den lille i magen:-)

Hei og takk for svar

Nei, jeg er ikke på mailinglisten og har heller ikke din mailadresse, men skal melde meg på. Har jo vært mye i kontakt med Pinholt vedr. adopsjon.

Høres leit ut med den erfaringen du hittil har hatt med barselgrupper. Enig i at vår bydel er nok en av de verste med tanke på fordommer vedr homofile.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...