Gå til innhold

Det er jo inger sjukdom, men...

Anbefalte innlegg

Har fått time hos lege i dag for å få sjukemelding. Var så dårleg i dag tidleg at eg ikkje kunne stå på beina, men la meg ned og berre grein. Har dårleg samvit for å la kollega måtta gjera min jobb, dei er travle nok som det er, men orkar ikkje gå. Eg er jo berre 5+5 i dag, so det er nok ei stund til eg er i form igjen. Er det mange som er heime om dagane/sjukemelt? Føler meg litt svak som ikkje orkar å vera gravid...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7009037-det-er-jo-inger-sjukdom-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 20 % sykemeldt. Det vil si at jeg kan komme litt forsent på jobb hver dag. Det er kjempedeilig. Jeg er altfor kvalm og sliten til å løpe ut av huset kvart på sju om morran!!

Det er mange som sykemelder seg.Kroppen gir signal om at nå må du roe det ned litt. Og det er det spiren din trenger, hvile og atter hvile når du er kvalm, sliten og uopplagt. Kroppen er fantastisk sånn, den sier i fra. Du er ikke svak, bare gravid!! Ikke ha altfor dårlig samvittighet ovenfor kollegaene dine, de er jo ikke gravide og klarer en periode med ekstra påkjenning!

Ta vare på deg selv, og slapp av med god samvittighet. Hvem vet, kanskje hvis du sykemelder deg for en periode, kanskje du da fortere blir "frisk"????

Jeg er sykemeldt ut denne uka. Har influensa og er fullstendig nede. Når man ligger hele dagen og ikke orker en matbit engang, så kan man da ikke ha noe å gjøre på arbeid. Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for det. Hadde falt sammen av utmattelse om noen hadde tvunget meg.

Takk, folkens, det er god å vita at eg ikkje er den einaste som ikkje er i form. Høyrer ein skal kosa seg so voldsomt når ein er gravid, men det kjem kanskje når kvalmen gir seg? Me får satsa på det!!!

Men dette er vel verdt det når me sit med ein deilig, liten baby i armane til sommaren!!!

Kjenner meg igjen i det du skriver. Er sykmeldt på andre uka. Jeg var sliten etter mye styr på privaten i forkant av graviditeten, og når mye styr på jobben og hormoner kommer i tillegg ble det for mye.

Jeg har også dårlig samvittighet for jobben, spesielt med tanke på at jeg er ny der og gjerne vil gjøre et godt inntrykk.... Men man må bare lytte til kroppen og ta hensyn til seg selv i denne perioden. Så får de andre mene hva de vil!

Vi gjør jo den viktigste jobben i hele verden akkurat nå! :)

Annonse

Eg var hos legen i stad, og han var kjempe all right! Sa at eg måtte sova mykje, og han meinte eg skulle vera heime til neste fredag, og so komma igjen so me kunne sjå på situsjonen. Han var veldig beroligande, og plutselig var det mykje meir kjekt å vera gravid! Var veldig glad etterpå, hadde ikkje møtt han før, men no gled eg meg til å gå på kontroll igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...