Gå til innhold

Hvor langt borte er du?

Anbefalte innlegg

Dvs, hvor langt unna hjemme beveger du deg når det nærmer seg termin? Har litt angst for at vannet skal gå når jeg er alene på toget eller banen opp til Blindern... Bare lurer på hvor lenge jeg "tør" å dra inn til byen. Nå begynner jo baby- og fødeinnleggene å komme! UL-termin er i midten av desember og mensterminen er i begynnelsen. Uff, må nok snakke med jordmoren om dette i morgen når jeg skal på kontroll!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7008886-hvor-langt-borte-er-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Va hos jordmora mi igår, og hode tell babyen hadde ikkje festa sæ helt enda, så æ sporte ka æ skulle gjøre dersom vannet mitt plutseli gikk da æ f.eks går tur me hunden...Ho sa at æ ikkje måtte gå så langt hjemmefra...*får litt panikk av det her*

Så tørr ikke gå så langt herifra vess æ e aleina...Men vess hode tell ungen e festa e det ikkje farli!!!!

Annonse

Jeg var alene på tur på Fløyen (Til dere som ikke vet: ett av Bergens mest kjente fjell.) i helgen som var. Da var jeg 37 fullgåtte.. Jeg tenker som så at så lenge jeg har mobilen med, kan jeg gå hvor som helst.. At det ikke er lurt å gå på fjelltur pga sinnsyke kynnere i nedoverbakker er en annen sak...au, au...

Har lyst på en tur i kajakken i kveld da.. oddsene for at riene begynner akkurat den timen jeg padler er små, og jeg har nok god tid til å padle inn til land igjen selv med rier..

Har ikke begynt å tenke så langt enda. Men vet at jeg tenkte slik sist da det begynet å nærme seg termin.

På slutten er vel neppe butikker det helt store uansett...uff...stresset igjen....det er mye som skal ordnes og komme i hus enda....

hmmm...kjipt om vannet år på kafe eller noe ja..!!

men er ikke veldig nervøs..hun ligger lant nede og er nesten festet...

nå beynt ejeg grine fordi marsvin slo et annet marsvin på mtv..hihi..manipulert liksom..herregud

uansett

om det ikke er i rushen er typen uansett kun 15min unna m bil..er det i rushen..si 1,5timer på en dårlig dag...heheh..kan ta en taxi om deter ille, da..kommer meg uansett ikke langt med dette bekkenet..lengst er oslo sentrum og det er rett v der jeg bor..men tar jo en stund for meg å gå da..blir ikke klok på hva jeg skal tenke om dette..

Det er ganske sjelden at fødselen starter med at vannet går da - som regel starter det med rier i mange timer før vannet går (og som oftest må de faktisk ta vannet inne på føden)

Men tenker at uansett hvor man er i verden, så har man jo mobilen med seg (ingen som går hjemmefra uten den nå fremover, håper jeg?) og der har man lagret nummeret til føden og til taxi.

Så uansett om man er på cafè eller på kino eller på tur med hunden, så er det bare å ringe til føden og deretter etter en bil (hvis ikke det kommer ambulanse da - det kan de avgjøre på føden)

Man kan ikke bli bundet til hjemmet fire uker før termin, det kan jo enda fint gå 6 uker før fødsel !

Særlig dere som ikke vil gå langt over tiden, bør jo komem dere ut og spasere :-)

Har ikke tenkt på dette egentlig jeg.... men har jo alltid med meg mobilen på tur nå da, MEN fikk en god ide av deg her Bratsj- kanskje lurt å lagre nr til føden ja, det har jeg ikke gjort ;-)

nå har jeg enda 6 uker til termin da, så jeg tenker ikke så mya på at det kan skje snart jeg........

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...