Gå til innhold

Hvor mange dager er fosteret?


Gjest

Anbefalte innlegg

Når man er i den 10. uke hvor mange dager er fosteret?

Også lurer jeg på om hvis du skal si hvor langt du er på vei, sier du 10 uker eller 9 + 4 f.eks.? (håper dere skjønte det) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du er i den 10.uka så er du 9+antall dager....

Hvis du er f.eks 9+4 så er fosteret 7+4.

Men etter UL kan legen finne ut hvor langt du er på vei, siden eggløsningen kan ha vært senere enn du har trodd, og fosteret er dermed yngre enn det du har regnet!

Håper det ble noenlunde klart....!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er i dn 10 uke , er du egentlig ni uker på vei, trekk fra to uke. da er fosteret 7 uker gong det med 7 så får du 49,så babyen er ca 49 dager. jeg er 11+4 idag men sier jeg er i uke 12:) var litt rotete skreve men håper du forstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+1 i dag. Og jeg ville sagt 11. uke hvis noen spurte. Man går jo 40+2, men ikke alle er inneforstått med det he he. -Tenk bare på besteforeldre..hi hi.

Men jeg er enig med deg i at det ikke er lett å si hvor langt du er på vei, i måneder. Folk sier jo gjerne det, men..ja ja det kommer jo an på hvem som spør.

 

Når du er 9+4 er du i din 10.uke og fosteret er to uker yngre dvs: 7+4= 7x7+4=53 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ble endel klokere nå ja. Sier jeg er 10 uker på vei jeg :o) hehe.. Høres litt bedre ut.

 

Jeg skal på ultralyd i morgen for å se om alt er som det skal. Får sikkert vite hvor langt jeg er på vei da. Ser man noe på ultralyden 9 + 4? (har hatt en blødning, så sjekker fordi jeg er engstelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ja? Åh ja. Hjertet banker allerede uke 5, og embryet er ca tja 4cm nå. Greit å få sjekka når du er usikker da. Alt blir så mye bedre etterpå når du har fått sett ansikt, fingre,tær og hjertet på den lille bebien din. Blir så spennende skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...