Gå til innhold

Går det an å være i uke 7+0 og kjenne livmora over skambeinet??

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet? Jeg tror jeg er 4 uker lengre på vei, og da er jeg jo i min 12. uke, i så fall... Hva tror dere..? Er jeg i min 8. eller 12. uke...? Har ikke legetime før onsdag i neste uke.. Og søker alt av info som kan tilsi at jeg er i uke 12...! ;) *spent*

Fortsetter under...

Da er nok sansynligheten størst for at jeg er i 12. uke, for det å få tvillinger er vel "arvelig", er det ikke..? Vi har begge tvillinger i slekta, min bestefar er tvilling, og svigerbestemor hadde en søster som fikk tvillinger, så sjangsen er nok uhyre liten!! Ikke har jeg tilgang til privat klinikk for å få ul,heller. Men er jeg i min 12. uke, er det jo snakk om 5-6 uker til vanlig ul,så jeg får bare være tålmodig! :) Får bare håpe legen søker meg fort i ul. Kan forressten legen kjenne om jeg er lengre enn uke 7..?

Tusen takk for svar, forressten,alva. Er godt å ha noen å prate med, og vi to har jo prata om en del ting de siste ukene. :)

Vi har prøvd siden i februar. Husker ikke når jeg begynte å bli trøtt, men det var lenge før jeg fikk min siste blødning. Det er bare det at min siste blødning varte kun 3 dager, mot normalt ALLTID 7 dager!! Jeg husker at jeg sa til mannen min før siste blødning at; hvis jeg ikke er gravid nå, lurer jeg på hvordan det skal gå når jeg en gang blir gravid. Jeg var (og er) så forferdelig trøtt!! Også før siste blødning (19.sept.) var jeg mye kvalm, men trodde det bare var magefar... Men da jeg fikk blødninga, trodde jeg det ikke var vits i å teste, da jeg trodde det var mens... Så det var nesten bare et "innfall" at jeg testa da jeg nærma meg IKM i oktober..... Og jaggu var testen positiv!! :D Har planlagt å si til legen at jeg tror jeg er 12 uker på vei, istedet for å si at siste blødning var siste mens, for den var jo helt anderledes enn vanlig..!! Men han vil vel kjenne det ved en gu om jeg er lenger enn uke 8..? Er så lenge siden jeg var på svangerskapskntr, så jeg husker ikke...

Annonse

Da kan det godt hende du er 12 uker, ja. Jeg hadde også en liten 3 dagers "mens" første gangen jeg var gravid. Da er det nok mensen før som gjelder, ja.

Legen kjenner hvor stor livmora er i fht antall uker du tror du er, sånn ca. i alle fall.

Å!!! Gleder meg, gleder meg!!!!! Hvis det er tilfellet, skal jeg over i 2.tri om en drøy uke, og vi kan få lov å fortelle alle den store nyheten!! Har allerede planlagt at jentene skal få vite det i neste uke, etter at jeg har vært hos legen... WEEEEEEEE!!!!!!!!!! :DDDDDDDD

eeeeeeeeehhhhhhh.......... nå mener jeg ikke å skremme deg, men det er faktisk ganske vanlig at tvillingarvelighet går i annenhvert ledd i generasjonene og det er derfor godt mulig at det er 2 der inne.

Uansett da så høres det ut på meg som om at du sikkert blir henvist til en tidlig UL for å avgjøre hvor langt du er og hvor mange det er der inne.

Ønsker deg i alle fall lykke til!

Takk,det er godt å høre andres meninger.Men jeg kjenner hårene i nakken reise seg med tanke på tvillinger..!!! Jeg blir litt skremt av tanken... Håper jeg ikke blir tatt for å være stygg nå,mn det høres skummelt ut med to på en gang.... :§

Annonse

ikke stygt å tenke sånn da. Det er jo dobbelt så skummelt med som med 1:) Men uansett hvor mange det er der inne eller hvor langt du er på vei så er jeg helt sikker på at du kommer til å nyte tiden du har foran deg. Siden du har barn fra før så vokser kanskje livmoren fortere enn sist også....

Ja, jeg gleder meg over spiren, og når vi får fortalt alle det,blir gleden enda større, for da trenger jeg ikke gå å bære på den alene, lenger!!! :D Jeg og mannen min prater om magen i hvert private øyeblikk, så han gleder seg like mye som jeg!! :D Jeg er KJEMPEHELDIG!!! :DDDD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...