Gå til innhold

hvorfor kommer strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at mange sier SM er genetisk og/eller hormonelt.. Hva stemmer egentlig? Ei venninne av meg fikk strekkmerker i 3 svangerskapet selv om hun la på seg mindre enn de to første svangerskapene. Mor til en venninne av meg fikk strekkmerker,men hun fikk ikke.. . Blir forvirra..

Jeg er 2-gangs å fikk ikke strekkmerker første gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har intrykk at det er genetisk, hvis man ikke legge på seg helt ekstremt. Men det har også noe å si med spenstigheten i huden, det kan forklare hvorfor veninnen din fikk stekkmerker tredje gangen og ikke de to første.

Jeg fikk heller ikke i første svangerskap. Ingen i min familie har det, og jeg smurte ikke krem på, så jeg krysser fingrene denne gangen også. Tre veninner som smurte seg hysterisk fikk flusst av strekkmerker.

Skrevet

Jeg har enda ikke lagt på meg et gram, men jeg har allerede sykt med strekkmerker...

Skrevet

strekkmerker kan sikkert være genetisk, men min mor har ikke ett eneste.... ingen andre i min fam heller.... Jeg fikk det med førstemann..... enda jeg smurte meg, var ikke stor heller, og slank, med fin hud ellers... Jeg ble jo selvsagt litt fortvilet.... Legen min sa at det var hormonelt og at jeg ikke kunne gjøre noe for å forhindre det............ desverre:-(

Skrevet

Ja det virker jo som om det er mer hormonelt betinget.. men kan det være forskjell fra svangerskap til svangerskap hvor mye hormoner man har ..

HI

Skrevet

Strekkmerker er hormonelt. Man må ikke ha vært gravid for å få dem. Ikke uvanlig å få noen i forbindelse med pubertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...