mortiltresmåtroll Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Syns det er så mye snakk om babyer og soving, og hvor mye de sover. Leser oftest at folk strever med å få lagt de om kvelden osv. Dattra vår er snart 7 mnd, og hun har sovet gjennom nettene i ca. en måned. Vi legger henne mellom sju og halv åtte, og da sover hun til ca halv åtte om morningen. Gir henne grøt mellom halv sju og sju, tar på pysj og pusser de to små fine tennene hennes, også gir jeg av og til litt pupp før jeg legger henne i senga si, og der sovner hun helt av seg selv. Hører så masse om andre som sliter med soving, så jeg føler at vi er ganske heldige sånn sett. Hvordan er det med deres barn? (de to andre barna våre sov også gjennom hele natta fra de var ca 6 mnd. )
Stolt trebarnsmamma Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Vaare to sov seg gjennom natta fra de var 2 mnd, helt herlig! Sover fremdeles gjennom hele natta, de er naa 5 mnd. Betyr alt for en tvillingfamilie!!
Gjest Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 vår første sov fra 19-05/06 da han var 4 mån.. denne gutten sover rundt nå, og har gjort det flere uker.. han er 2 1/2 måned.. så vi er nok heldige ja! er utrolig glad for at jeg får mer søvn nå, for de første ukene var jævlige.. jeg fungerer ikke uten søvn, så dette er vanvittig flott:-)) så sover lille mann dess mindre på dagen, men det får man leve med.. hehe..
Benni-min Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Ja, dere er heldige. Det er jeg også. Min gutt har sover hele natta siden fra han var ca 6uker. Da la vi han når vi la oss ca kl 23. Så sov han til 6-7 om morgenen. Da han var rett over 2 mnd sov han 12 og 13t hver natt uten å sove. Så nå legger vi han ca kl 19 og så sover han til ca kl 8. Det er deilig. Håper det fortsetter slik,men er forberedt på at det kan forandre seg fort. Han får bare mme og er nå snart 3.5mnd.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 mine har også vært flaskebarn fra tre mån alder, den siste har fått kun mme siden han var 2 mån.. så det er nok en stor grunn til at sovingen går så fint som den gjør. for meg er det utrolig viktig å få mer enn to timers søvn sammenhengende, så jeg er veldig gla det går så bra som det gjør. nå spiser han i 5-tiden om morgenen og sover så et par tre timer til. så hver natt er 12-13 timer.. har nettopp lært han å finne roen ogg sovna av seg selv, han er kjempeflink!
Gjest Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 Ja, dere er heldige. Og det er jammen jeg også : ) Sover fra 18.45-19 til 06.30-07.30. Er også lett å legge. Legger han bare i sengen, sier god natt, eller god hvil, gir han kos og går ut av rommet. og da ligger han og koser seg litt før han sovner. Sånn har vi kunnet gjort i 3 mnd. tid nå. 6 mnd. nå.
Gjest Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Dattra vår på 6 mnd sover fra 19:00/19.30 til 06:00/06:30. Må ammes i søvn da... Litt slitsomt, men er kos.. Deilig å sove hele natta og få litt tid på kvelden til å være kjærester..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå