Gå til innhold

Trøtt og sliten hele tida...

Anita65

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg føler meg så trøtt hele tida. Kan ikke huske at jeg hadde det slik i de andre svangerskapene. Jeg er i best form om formiddagen, men når klokka er 17-18, er jeg skutt, og har bare lyst til å legge meg... Men det går jo ikke an det heller. Er jo i uke 25, så det meste av trøttheten skulle jo gitt seg nå. Noen som har erfart det samme ?

Fortsetter under...

Jepp, jeg føler meg også rimelig trøtt utover dagen. Er nå sykmeldt og det hjelper godt å kunne slappe litt av på dagen mens barna er på skolen/i barnehagen. Men etter at de har lagt seg ved 19.30 tiden henger jeg ikke lenge oppe selv før jeg kryper til køys med ei bok.

Har vel alltid hatt det sånn i svangerskap jeg, men det sier seg jo selv at når man har 3 barn å ta seg av i tillegg til å være gravid så kan man bli litt sliten. Og da er jo hvile det eneste som hjelper!

Hvordan går det med turgåingen, fortsatt vondt? Jeg gikk min første tur igjen idag etter at jeg fikk vonde kynnere forrige helg. Det var deilig og gikk faktisk bra... men nå gjelder det å ikke overdrive igjen da så smertene kommer tilbake:)

Hei.. Jeg gikk to turer forrige uke. Denne uka har jeg ikke kommet meg ut pga dårlig vær.... Det har regna og blåst, skikkelig ille, men i morra er det håp. Da skal jeg ut å gå. Blir stressa når jeg ikke får gått, for det har sånn positiv innvirkning på meg å få gå tur. Har roet tempoet de siste turene, føles bedre det. Får heller øke på når lillegutten er ute og jeg kan trille vogn.Men jeg skal prøve å gå 2-3 turer i uka enda en stund. Det er så godt.

Jeg passer på å ta tran, vitaminer og jern samt å holde fordøyelsen i sjakk. Hvis jernlagrene blir lave blir man slapp og trøtt så jeg tar jern selv om legen sa at det nå ikke "anbefales" til alle gravide sik det visstnok gjorde før.

Det skal lite til for at jeg blir litt forstoppet og det går alltid utover min "velfølelse". Har det som deg mht å gå turer - føler at det er nødvendig ikke minst for å opprettholde den psykiske balansen. Har det mye bedre både fysisk og psykisk når jeg får min kvote av fysisk aktivitet.

Ja, jeg føler alltid velvære med å røre på meg, så det vil jeg fortsette med så lenge det går. Apropos jern ja, der sa du det.. Jeg har alltid lavt jernlager, det har ligget på mellom 6 og 10. Blodprosenten har også vært lav. Hvis jeg ikke tar jern, faller den til 50-60, det er lite. Må alltid ta jern, men nå mister jeg ikke blod hver mnd, så jeg har nok slurva med jernet.. Kroppen trenger vel jern nå også. Så jern kan jeg bli flinkere med å ta regelmessig. Skal prøve å få i meg mer vitaminer også, verdt et forsøk.

Annonse

Jeg må bare tilføye at jeg tror ikke denne slappheten kommer av bare jernet. For jeg har alltid lite jern i kroppen, så det er jeg vant med. Men det gjør det jo ikke bedre. Jeg tror vel at denne slappheta hører sv.skapet til, for jeg har aldri vært så trøtt og slapp før. Noen flere som erfarer det samme ?

heisann..

ville bare si at i første sv.skap hadde jeg lite jern og kunne sovne i stående stilling,og i dette sv.skapet hadde jeg samme jerninnholdet i blodet,men ble rådet til å ta jern. resulatet ble at nå er jeg i kjempeform og er ikke trøtt i det hele tatt. eneste "plagen" jeg har hatt så langt er høyt blodtrykk.

så for mitt vedkommende hjalp jernet veldig..kroppen trenger jo mere jern under sv.skapet også,så hvis du i tillegg har lite jern fra før så bør du nok starte på jern. jeg spiser selv hemofer og er kjempefornøyd med det.

pussig at ikke legen din har sagt at du må ta jern når det er såå lavt.. eller kanskje han har det?

Jeg har gått på jern i alle år, siden jeg var 12 år. Min kropp har ikke så lett for å ta opp jern, dessuten mister jeg mye blod hver mnd, men ikke nå da. Jeg har tatt mange typer jern. De siste årene har jeg tatt hemoplett, men det siste året hemofer. Legen min er fullt klar over situasjonen, så jeg blir bra fulgt opp. Men denne trettheten som jeg har nå, skyldes vel graviditeten. Sikkert noe man bare må godta.. Det går vel over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...