Gå til innhold

God morgen alle dere snille jenter :) Kan noen av dere svare meg???

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen?? Har vel egentlig sagt at jeg er lei av BiM og babylaging nå i og med at den snerpete Fru Rød ikke kom til meg som hun burde forrige mnd (sikkert sur på meg eller noe...hehe)

Men skjønner meg ikke helt på dette... Hadde jeg fått mensen som normalt da den burde komme forrige gang (20.okt) så burde dette være min EL-uke denne gangen... Nå har jeg plutselig begynt å få ømme pupper av alle ting!!! Og har den følelsen av at mensen kommer når som helst (men ikke vondt). Så selv om tanta uteble ser det jo nesten ut som kroppen følger en syklus likevel...??

Kan det være noen mulighet for å kunne bli gravid likevel tro?? Noen som vet?? Eller MÅ man ha mensen...? Hvis dere skjønner hva jeg mener? Kan EL fra sist periode bare ha hoppet over en gang??

Ja, ja, det får vel vise seg om 14 dager det :) Men har svært liten tro på det gitt... Men blir jo likevel gående og kjenne på alle "symptomer" som kroppen gir fra seg... :)

Fortsetter under...

helt sikker på at du ikke er gravid??

hvis du ikke hadde el sist mnd så hadde du vell ikke mensen heller...har alltid trodd det var sånn at en har el så komme mensen hvis egget ikke fester seg...men etter jeg kom inn her er jeg litt usikker,er så mange damer med peiling her inne =) og det er jo bra så vi med mindre peiling kan få litt hjelp,hehe...(takk til alle hjelpere) men jeg vil tro du enten er gravid eller at du ikke hadde el sist mnd likevell.

er ikke sikker på om man kan bli gravid uten mens...

men jeg har hatt det på samme måte som deg...med ømme bryster og hele pakka...

hadde mens sist i september, og ingenting i oktober...¨

så da eg sluttet å vente på hele "tanta" kom den plutselig, for 2 dager siden..

så den kan plutselig komme

jeg tror vel det kan ha litt å si hvor stresset kroppen er, med tanke på

at man tenker mye på graviditet, og at man i tillegg går og venter på mens når man får negativ test....

så det er vel bare å vente og se fremover :)

men, lykke til=)

Hei!

Man kan ha eggløsning uten mens.

Og man får mensen selv om det ikke skulle ha vært eggløsning der en måned.

Ikke lett å bli klok på, men slik er det altså.

Lykke til, jeg krysser fingerene for deg!

klem

Annonse

Hei!!

Tviler veldig på at en kan ha el uten å få mens etterpå.. så sant en ikke er gravid.

Er i samme situasjon som deg turbotrollet.

Så eg "googlet" forsinket mens idag...

Så eg fikk meg en tankevekker på at eg kanskje ikke har hatt el denne gang... og så går uten mens.

Så da kan eg jo plutselig få el igjen.. og da vil tiden for det nærme seg for meg også!!

Fikk ihvertfall litt mer håp og ny giv!!

Og mannen eg med! He he... han var litt lei av *ventepåmensen* perioden nå!!

Lykke til!!

Google er bra... Fant dette jeg :) Et innlegg fra "Kvinnelegen" :

->når kommer den og kan en bli gravid uten den.

15.mar 2006 14:34

Hei for 8 uker siden fikk jeg stikk i nedre venstre siden, og veldig hyppige vannlatinger.Dette var i tiden jeg ventet mensen. Legen trodde dette var urinveisinfesjon noe det ikke var. Min mor har endometriose og jeg skal bli sjekket for dette. Jeg sluttet med pp som jeg har gått på i 8år, etter symptomene på endomtriose viste seg,Men jeg har enda ikke fått mensen.Har kraftige smerter i magen rundt den tiden jeg skulle hatt mensen.Mitt spørsmål er derfor,hvor lang tid tar det får mensen vender tilbake etter pp-stopp, og kan man ha eggløsning selv om en ikke har mensen?

Ønsker nemlig barn:)

På forhånd takk

Svar fra Kvinnelegen:

Etter at man slutter på p-piller, kan det ta opp til ett år før menstruasjonen kommer tilbake. Det er også riktig at man kan ha eggløsning uten å ha menstruasjon. Dette vil si at egget kan modnes i eggstokken, uten at hormonpåvirkningen av livmorslimhinnen er så uttalt, at dette fører til en menstruasjon.

Hm...

Stadig noe nytt å lære!!

Og det eneste som hjelper er å vente... ugh!!!

Skal heldigvis på ul neste torsdag, håper å bli litt klokere da!

I mellomtiden får en bare kose seg i "bingen"!!

Ha en fin onsdag!!!!!!

Klem!

Hmmm... ble sittende å lese disse greiene på kvinnelegen.no... Mye merkelig gitt!

Spørsmålet lyder:

jeg har ikke hatt mensen på 4 månder. er dette normalt? bør jeg snakke med en lege?

Svar fra Kvinnelegen (som er en gynekolog!!!):

Du bør ta gravitest, og dersom du ikke har problem, kan du se det an et par måneder til før du oppsøker lege.

Høres ikke det litt merkelig ut å anbefale å vente et par mnd til før hun sjekker det med legen??

Tja, eg ville gått før selv.. men som de sier det kan gå laaaang tid etter pilleslutt før mensen er der og syklusen er i orden!

Eg selv har gått på spiral, så eg skal ikke ha dette problemet, der er det vanlig at det bare går noen dager før slimhinnen er inntakt.

Og noen får en liten mens noen dager etterpå, tegn på at slimhinnen leger seg selv... og denne hadde eg.. men etter det: ingenting!!!!!!!!!!!!!!

Jaja..

Annonse

Jeg gidder ikke fly tilbake til legen ennå. Dersom den ikke kommer til neste gang jeg "forventer" at den burde kommet, får jeg vel kanskje sjekke litt. Det er jo kjedelig når man er prøver... Hadde ikke gjort meg noe dersom jeg ikke ville ha baby :)

Eg har fått legeangst selv.. hehe.. liker ikke å gå...

Vi er merkelige... hehe!

Til vanlig ville vi nesten "digget" å gå uten mens, men nå er det jo "krise"!!!!

Men, det ordner seg nok!

Det er jo bare at når vi r prøvere, så er vi sååååååå utålmodig!!!

Har mannen hjemme i dag.. han er ikke så frisk!! Stakkar...

Tror eg skal prøve å trøste han litt!! Hehe... nå er det jo på an igjen med å tro at vi har eggløsning hver dag...

Klem!

Ja, må vel regne med at man har EL hver dag nå :) Hehe... kanskje du burde trøste mannen med en runde i senga?? Hehe... De mennene trenger jo litt ekstra omsorg når de er syke :)

Lykke til du også! Tror jeg logger av nå slik at jeg kanskje kan gjøre noe fornuftig her før jeg skal på jobb :) Har malt dørstokkene i leiligheten idag, så litt fornuftig har jeg jo fått gjort innimellom BiM!

Jepp!!!

Da var det gjort.. hehe..

En blid mann og en fornøyd dame her i huset!!! *smile blygt*

Nå har vi gjort vårt i dag... i tifelle el...hehe!

Nå skal eg ut en tur og smile til alle på butikken!!!!!!!!!!!

Tudelu!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...