Gå til innhold

Søk etter bhg.plass - hvor tidlig tar man kontakt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette her. Det sies jo at det kan lønne seg å ta en ringerunde hos de forskjellige barnehager i kommunen man bor for å høre om det eventuelt finnes en ledig plass for ungen. Det jeg da alltid lurer på er når det vil lønne seg å ringe. Hun skal helst begynne i barnehagen i slutten av februar 2007. Spørsmålet mitt er da fra nå av vet barnehagene omtrent at de vil ha en ledig plass? Lønner det seg å ringe allerede nå eller skal jeg vente litt til...til desember/januar for da vet de kanskje om noen har sagt opp sin plass e.l. med virkning februar/mars.

Takker for svar

Fortsetter under...

På den tiden du trenger plass kan det nok være veldig vanskelig å få plass. Barnehageåret starter som kjent i august og det er på den tiden de ledige plassene blir fylt opp. Ellers på året er man avhengig av at noen slutter i en av barnehagene (eller at det er en helt ny bhg) og at de er ute etter et barn i den aldern ditt barn er. Så, jeg ville begynt å ta kontakt nå. Sjekke litt rundt og forhøre deg om utsiktene. Men som sagt....det kan være vanskelig. Håper det ordner seg for dere og lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...