Karoline's*mamma Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Brukar softbag i søskenvogna. Det er ikkje pass til både softag og voksipose. Kunne egenlig tnt meg å legge jenta i voksiposen nedi vogna. ho er snart 3 mnd. Kortid er dei så gamle at dei ikkje treng flatt underlag?
Sivalur Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Når de skal sove trenger de vel alltid flatt underlag? 3 mnd er hvertfall for tidlig til å ligge på skrått synes jeg. Kan du legge vognen helt ned, så er det jo bare å ta et lammeskinn og et par sitteunderlag under voksiposen, så blir det godt og lunt.
Karoline's*mamma Skrevet 8. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2006 Vogna går an å legge heilt ned, men det blir ikkje heilt flatt. Er ein liten knekk der ryggen kjem over til sete. Blir det ikkje litt glatt med sitteunderlag? Tenkte at 3 mnd er for lite,men har hørt ei helsesøster anbefale at dei bør sitte litt ved 4 mnd i vogna.
Sivalur Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Blir kanskje litt glatt med sitteunderlag, men jeg leste det tipset et eller annet sted, for om vinteren så blir det jo veldig kaldt fra undersiden av vognen hvis man ikke har bag... sitteunderlag, så lammeskinn, så pose tenkte jeg...Hvis det er en liten knekk så kan du jo legge et sitteunderlag på hver side av knekken og så skinn oppå? Det blir jo ganske flatt da. Trodde du mente å sove på skrått, det blir jo noe annet. Jeg som voksen liker heller ikke å ligge på en knekk (f.eks. når man er på telttur... Høres rart ut at helsesøster anbefalte det. Det jeg har hørt er at fysioterapeuter og barneleger anbefaler at de ikke skal sitte oppreist før de klarer å sette seg opp selv. Og det er vel ikke før 7-8 mnd? Jeg har tenkt å bruke bagen til min lille gutt til han er rundt 8 mnd (såsant han ikke blir for lang), da er vi også over det verste av vinteren og kulden. Så det er nok mange som kommer til å kalle meg hysterisk i vinter.
Karoline's*mamma Skrevet 8. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2006 Tusen takk for kjempe flotte svar, blubbes. Kanskje skinnet gjer det slik at det ikkje blir glatt. Skal virkelig prøve meg fram. Brukar voksien i simovogna, men i søskenvogna med storesøster blir det alså et problem. Var så frnøyd no når eg tok fram voksien. Treng jo ikkje anna enn voksien. Oi, der våkna snuppa frå vogna..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå