Gå til innhold

Flere som har små babyTVslaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 mnd elsker å sitte forran TVskjermen og følge med på lyder, farger og bevegelser. Han har også sin egen babyeinsteinfilm som han ser en gang for dagen. Får nesten litt dårlig samvittighet jeg, men det er bare så deilig når han roer seg forran TVskjermen...:) Må bare si at han selvfølgelig blir stimulert på andre måter også; ligger mye sammen på lekematten og koser oss og går turer ute med vogn og i babybjørn. Bør jeg ha dårlig samvittighet for TVtittingen? Flere enn meg som har en liten TVslave hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elias er en liten TV-slave han også. Om vi går forbi TV vrir han seg rundt og prøver å titte litt :o)

Når han ligger på lekematten sin og TV står på snur han seg raskt mot lyden (ser ikke TV fra lekematten). Han har også fått en baby Einstein som han digger

Skrevet

Ja, jeg har en på 7mnd som liker seg forran tv`n, ja. Han har likt den veldig lenge, men nå er det spesielt barnetv på morgenen ca kl 10 som fenger mest. Da må jeg ta ham opp på fanget så han virkelig kan følge med. Ellers ligger han mye på gulvet, og gløtter opp når det er spennende musikk eller noe annet som fenger. Har en uvane hjemme med at tvn står på hele tida. Selvsagt gjør han mye annet fornuftig da, hvis ikke hadde jeg så klart slått av tvn.

Skrevet

He, he... satt akkurat å lurte på om jeg skulle lage innlegg om dette.

Lillegutt er "helt hekta" på TV. Vi har TV av på dagtid, men vi ser på frokost TV på morgenen og setter på TVèn igjen ved seks tiden.

Prøver å avlede og få han til å leke litt, men ikke så lett når den står på. Ligger på magen og skravler og titter på TV.

Så hører gjerne hva andre gjør i forhold til dette?

Skrevet

Verdens minste Tv-slave?

Hihi. Har også det. Nyt det!!

Ikke få dårlig samvittighet. Verre med to- åringer....

Babyer koser seg jo når de blir stimulert. Og hvis TV`en hjelper - så drikk kaffe i ro og fred imens....

Skrevet

Hva er forresten dettte babyeinstein?

Skrevet

Har en tv-slave her også ja... så nå har jeg ikke på tv på dagtid lenger... klarer meg uten, eller hender jeg skrur på litt mens han sover. Men det greieste er jo å komme seg ut en tur på et eller annet hver dag. På kvelden før han legger seg, ligger han under babygymmen og den er da plassert sånn at han ikke ser tv'en. Hvis det blir ensomt ligger han i sofaen med puter rundt seg, da ser han heller ikke tv'en (og ruller ikke ned).

Skrevet

Hihi, ja tassen vår er snart fire måneder han og, og han er veldig interessert i TV-en. Det er faktisk litt forstyrrende når jeg ammer, for han slipper og snur seg mot den for å titte. Så jeg prøver å ikke se for mye nå eller sette meg unna den så han ikke forstyrres. Men hvis jeg er litt sliten er det jammen godt å la han ligge og titte litt noen minutter. Tror ikke det skader, TVen er jo kommet for å bli og blir vel en del av de minstes liv etterhvert...

Skrevet

Vesla elsker å se på tv! Hun gliser til ansiktene og følger med! Hun er også 4 mnd, og midt i den alderen der ansikter blir veldig spennende. Tror det går fint, prøver å holde henne unna veldig bråkete og støyende program, så hun ikke blir altfor overstimulert.tenker at de små blir urolige når de blir overstimulerte. Men det er vel som med alt annet- alt med måte....

Skrevet

Nå ble jeg litt beroliget. TV'en står ofte på her i huset, og vesla liker å titte på den. Visste ikke helt hvor fy-fy dette var, men hun sitter eller ligger slik at hun må snu hodet litt for å se på den, så det er lett å snu seg vekk hvis hun blir sliten. Dessuten tar jeg henne opp så fort hun sier fra at hun er lei.

Skrevet

jaa samme her lillemann på 6 mnd er helt hekta, vrir seg etter tv`n hele tiden ,må skru den av enkelte ganger for han er så gira på den :o) heller tv enn mat for han hvis han kunne velge

Skrevet

hehe, du er ikke alene. Min ruller seg titt og ofte foran tv og blir liggende og se og se. Det er litt artig, men tror ikke det er så bra. Når han spiser grøt og tv er på snur han seg mye mot tv, litt vittig for mens han tygger/svelger så ser han på tv og når han er klar for ny skje snur han seg mot meg. Ja, jeg har en babyTVslave jeg og!

Skrevet

Gøy oh høre at det er flere som har tv barn her..

Min på 4.5mnd er på akkurat samme måte..

Skrevet

Jepp ... Celine elsker tv`n. Hvis vi har den på og hun er i samme rommet er det nesten umulig å få kontakt med hun.

Skrevet

datteren min er også en skikkelig tv slave.. hun snur seg alltid etter tven.... utrolig vittig... vi har stort tv og ( 42") tror nok det gjør det ekstra spennende...hehe.. pappaen pleier la henne få se på barnetv når han står opp med henne i helgen...

jeg prøver å begrense tv tittingen... så vi har nesten ikke tv på på dagen... men litt innimellom må jo gå greit..;)

Skrevet

Har en tv slave her og ja. på dagen pleier jeg å skru av å heller sette på litt musikk,det liker han også godt.

Skrevet

Til dere som spurte hva babyeinstein er... Det er filmer som er spesielt laget til små babyer (de lager også til større barn). Tror det er to varianter fra 0 til 3 år; babymozart og babybeethoven. Filmene viser enkle bilder, figurer og leker i sterke farger med mozart eller beethoven musikk til. Helt genialt!!! Gutten min elsker filmene sine som han får se en gang for dagen. Det er helt utrolig hvor fasinert han er av de:) Finnes på ulike leketøysforretninger... Skal visst bli smarte små vesener av de også... hihi... derav navnet babyeinstein... :)

Skrevet

Her også... *kremt* Vi har liten stue, og eneste stedet å legge lekematta er rett foran tven.. Den står på en del om dagen, men ikke hele tiden. Står den på, snur hun seg etter den så lenge hun finner den interessant, men leker, pludrer og styrer med sitt samtidig. Lillemor er 8 mnd.

Skrevet

Teodor er også en liten tv-slave på 4,5 mnd ;) Han ser på alt, gjerne Toon Disney :) Litt bekymret for at han er så oppslukt i tv`n... Er det skadelig for synet....? Nå ligger han ikke bare å ser på tv da!

Skrevet

Kristian elsker musikkvideoer. Da synger han og blir

helt oppslukt :-)...og når nyhetsdamene dukker opp så smiler han. Slutter å smile når nyhetetsbildet kommer for så å smile til nyhetsdama når hun dukker opp igjen. Festlig!

Skrevet

vi har tvslave her og :)

musikk og reklame e veldi spennande :)

Skrevet

ja lillegutten min elsker å sitte foran tv. jeg setter hander når jeg gjør rent. han sitter ikke mye foran tv da. han snur seg mot tv så fort hanmerker det er på. skal jeg mate han ser han mot tv.. hehe skjønne å da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...