ApriIbaby Skrevet 8. november 2006 #1 Del Skrevet 8. november 2006 Kan høre mitt eget ekko her i dag, emn jabber i vei likevel, jeg... Har ikke hatt så mye tid her i det siste pga omstendighetene i familien, og sykdom i vår egen lille familie. Lille ble syk før helgen, og har slitt med falskkrupp to netter i helgen. Det ble lite søvn, og bådde gubben og jeg begynte å hangle litt også. Jeg lå til sengs i hele går, og har fortsatt feber. Men nå orker jeg ikke ligg mer. Får jo såååå vondt i ryggen av ligge. I går sov jeg til 14.00!!!!... Ja, eter å ha kjørt LIlle i bhg og meg selv til lege på morgenen da. Gubben er elektiker og kjører firmabil (sånn typisk elektikerbil med bare framseter) Han er pålagt å ha med lærling, og da er det jo ikke plas til barnesete.....så da var det best at jeg kjørte Lille i bhg. Den er jo rett ved legen uansett. Måtte jo ha sykemelding, da det er mindre enn 2 uker siden jeg var sykmeld pga øyeskaend min..... Er dessuten greit med en sykmelding da sjefen min har tatt opp mitt "store" sykefravær... :-/// Kjiiipt. Jeg har jobbet på samme sted i 10 år. Jeg har aldri vært mye borte. Det har gått hele kalender år uten at jeg har vært borte en eneste dag. Har vel heller aldri vært borte mer enn 3-4 dager. Men nå..... Telte over og hadde vært borte 6 dager før øyeskaden. Lille har jo vært så mye syk, og virus infeksjoner smitter jo som kjent. I tillegg til øyeskader da.... Blir helt fortvilet av dette jeg. GHruer meg så til å si jeg er syk... :-(. Det værste er at han klarer å gi meg dårlig samvittighet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005773-april-stille-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. november 2006 #2 Del Skrevet 8. november 2006 God morgen til deg! Høres ikke akkurat ut som dere har det rosenrødt for tiden, nei... Håper ting tar seg litt opp sånn at dere heller kan konsentrere dere om en fin tid med svigermor/mor/farmor. Og det med sjefer og sykefravær; jeg blir SPRØ av at folk blir møtt med så lite forståelse. Regner med at du og gubben deler på fraværet? Man er jo alle voksne mennesker (og de fleste av oss rimelig oppegående) så man er jo ikke akkurat syk/hjemme fordi man ikke gidder noe annet (mye jeg gidder før jeg har lyst å være syk, ja!), og er barna syke så har man jo ikke akkurat noe valg heller. Sånn var det på arbeidsplassen min før - alltid skjeve blikk om man var syk NOK, eller hva som feilte en dersom man var borte "hele tida". Heldigvis (!!!) har jeg det bedre nå, med en kvinnelig sjef som selv har 4 unger og vet hva det vil si å ha syke barn, og ikke minst egen syk kropp. Iingen skjeve blikk, bare oppmuntring på å bli frisk i stedet. Har mye å si det ja! IKKKKKKKKKE få dårlig samvittighet. Det er første året i barnehage som er verst, etter det kan du gå tilbake (nesten) til samme helsenivå - sjef får bare ha det så godt og ta sjefsutfordringen sin på strak arm. Ha en fin dag, og nyt roen i huset enn så lenge ) *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005773-april-stille-her/#findComment-7005910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 8. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 8. november 2006 God moreg til deg også!. Vi har det kanskje ikke så ille som det høres ut. Dette med vårt eget lille virus er jo noe som går over. Verre er det med svigermor. Men det er også ganske lett å holde unna foreløpig. For hun er fortsatt "frisk" og man ser det bare hvis man vet det (og kanskje man egentlig ikke ser det da heller?) Men det er grusomt, urettferdig og helt uvirkelig å tenke på. Derfor er det lett å la være. Hun har fått beslked om at hun kan forlenge livet sitt med noen mnd ved bruk av cellegift. Dette vil hun ikke ha, Ikke så lett for oss å forstå med engagn, men når vi får tenkt litt på det kan det jo forståes likevel. Hun vil være frisk så lenge som mulig, man kan jo bli dårlig av cellegift også. Huff og huff....., Ja, sjefen min fikk gjennom gå sist han tok dette opp :-) Må smile litt nå. Jeg spurte hva han ville oppnå ved å ta dette opp. Ikke no. Hvorfor tart du det opp da? Han ville bare understreke at det var notert. HVa mener du? ..sa jeg.... Det ble stille. Så spurte jeg om han hedde tenkt på hvordan jeg ville oppfatte det? nei.... Nei, for jeg oppfatter mistillit, og det synes jeg ikke jeg fotjener. Jeg påpekte at at hadde vært min sjef i 10 år...og at han fikk fiske opp mappa mi fra tidligere år hvis han hadde problemer med hukommelsen. OG at han fikk komme å ta det opp når han hadde noe å ta opp. da ble han sint og sa at han var pålagt å ta dette opp som en følge av IA-avtalen. Da smilte jeg og sa han fikk lese IA avtalen litt nøyere. Detb røyk av han....*koser meg når jeg tenker på det* Kjekt med sjef med 4 barn, da. Hun skjønner antagelig mer enn gubber midt i 50 åra... Skal vi bytte ?*s* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005773-april-stille-her/#findComment-7006043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. november 2006 #4 Del Skrevet 8. november 2006 Neitakk, jeg vil gjerne ha henne for meg selv, hehe. Men den dama er jeg imponert over. Hun er 33 og har fire barn mellom 16 (!!) og 8 år. Og ser nesten ut som en modell, med unntak av et par sølvhvite strekkmerker på hofta (der jeg etter ett barn har et hav av lilla). Kropp som tilpasser seg så bra vil jeg også ha. Men kanskej jeg startet litt sent, jeg som starta ti år etter henne ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005773-april-stille-her/#findComment-7006121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 8. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 8. november 2006 *regner*......første som 17 åring....wow....snart klar for å bli bestemor altså. Supergran.... Jeg er jo også 33 (er jeg ikke det da?....jo) og har som kjent en på 1,5... Jeg var jo ennå senere enn deg, Yaddaline. 4 barn. En på 16....jøss. det er godt gjort. Også så sprek igjen. Vi får trøste oss med at hennes strekkmerker har hatt 7 år med enn våre på å gå seg til, Yaddaline. Skal se det er håp for oss også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005773-april-stille-her/#findComment-7006210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. november 2006 #6 Del Skrevet 8. november 2006 Ja ikke sant. Først tenkte jeg at "hun har sikkert vært hjemmeværende og trent stadig vekk", men så viser det seg jo at hun har tatt fotsoneterapeututdannelse, drevet for seg selv som fotsoneterapeut + hatt en haug andre jobber før hun ble SJEF for vår avdeling. Ganske imponerende. Håper jeg har samme driven etterhvert. Og ja - mine strekkmerker skal også bli et søtt lite merke på mammamidjen min, hehe. Om noen år... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005773-april-stille-her/#findComment-7006345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå